HOME FORUM Tussen pot en pint HA-club: september 2016 Kampeertocht door de Pyreneeën

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Vorig jaar al iets op poten gezet.

Het concept blijft hetzelfde. De vereisten voor de deelnemers ook. Voor begin september wil ik een nieuw groepje samenstellen (max 6 personen- nog 4 plaatsen vrij ) voor een bivaktocht van een dikke week door de Pyreneeën. Waar, daar kunnen we het nog over hebben.

Zelf enige voorkeur om een variant te maken geschikt voor een klein groepje in een gebied waar ik eerder ben geweest. Kijk als smaakmaker ook eens naar het verslag van Debbie die in dezelfde hoek zat.

Ik verwacht pas vanaf 9 april 00:00 U jullie kandidaturen. Hier vragen stellen kan altijd. Je moet je in de aanloop ook vrij kunnen maken om in een WE materiaal en conditie eens met elkaar te overlopen.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Ik had mijn oproep een tijdje op een zijspoor gezet omdat ik vermoedelijk met een kniepees ontsteking zit opgescheept. Omdat het anders een heel slap wandeljaar wordt beslist om toch mijn plannen door te zetten ook al springt er niemand mee op de kar. Vertrek zit ergens rond 4/5 september met de nachttrein en ten laatste op 16 september moet ik terug thuis zijn. Interesse?

bjodes
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Hey Ivo,

Ik heb mogelijks wel interesse, agenda is wel nog wat onzeker dus moet de kat nog wat uit de boom kijken.

Maar als je meer info hebt mag je mij zeker op de hoogte houden.

Enigma79
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hey

Ik heb alvast interesse in een kampeertocht door de Pyreneeën 🙂

En mij vrijmaken in september zou geen probleem mogen zijn!

Op welke wijze moet ik mij inschrijven?

Alvast bedankt voor de nodige feedback.

Groetjes

Katia

ivovm
    Sleutelbeheerder

Katia,

door hier een bericht achter te laten ben je in principe al ingeschreven.

Op het eind van Debby’s verslag kan je wat uitleg lezen waarom ze haar tocht eentje van niveau 4 heeft gegeven. Kijk eens diep in de ziel of dat haalbaar is voor jouw. Misschien moet je je eens voorstellen op het forum? Idem Bjorn? Nu ben je een nobele onbekende.

Ach de route kan afhankelijk van de tredzekerheid wel worden aangepast maar fysiek en mentaal moet het wel in orde zijn omdat je geen mogelijkheid hebt om onderweg inkopen te doen. Zit je met vragen dan stel je ze hier. Dat houdt het forum levendig..of je stuurt een mail. Binnenkort schakelen we toch over op mailverkeer. Ik geef dan wat datums door dat ik vrij ben zodat we evt eens met elkaar kennis kunnen maken tijdens het lopen van een dag/WE tocht. Buiten het bestellen van treintickets heen en terug komt er geen voorbereiding bij kijken.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ivo, je hebt Bjorn al in levende lijve ontmoet op het lenteontmoetingsweekend. 😉 De vuurmaker…

Katia heb ik al ontmoet op een beurs, maar heeft naar mijn weten nog niet deelgenomen aan een activiteit.

Aan de geïnteresseerden, stuur maar een mailtje naar hikingadvisor@gmail.com met je gegevens, dan stuur ik het wel door naar Ivo.

bjodes
    Sleutelbeheerder

Allez ik heb precies geen al te goede indruk gemaakt Ivo :-).

goedroen desmet
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo Ivo,

Ik zie dat ook wel zitten. Toen ik enkele jaren terug op m’n eentje die streek passeerde (via de HRP) heb ik verschillende alternatieve routes moeten zoeken wegens héél slecht weer en late sneeuwvlaktes (gesloten zomerhutten). Na Lescun heb ik de oversteek gemaakt naar Candanshu en van daaruit de GR11 (Spaanse kant) genomen richting oosten. De karsten heb ik jammergenoeg moeten links laten liggen wegens onweer en dichte mist.

Ik  ben 51 jaar jong, het klimmen gaat uiteraard wat trager dan bij een twintiger, maar de diesel stopt niet, tenzij de tent wordt uitgezet 😉

Dit jaar heb ik door omstandigheden nog niets kunnen plannen in het hooggebergte en zie het niet zitten om dit jaar zelf een hooggebergtetocht te organiseren, maar tegen september zal ik normaalgezien wel verlof kunnen nemen. Mijn hond Anoush deed de HRP héél graag en zou dus graag terug meegaan.

Tickets met de TGV kunnen soms héél goedkoop gekocht worden drie maand voor vertrek via http://be.voyages-sncf.com/nl/?redirect=yes (ben nog voor 50€ naar de Pyreneeën geweest)

Goedroen

ivovm
    Sleutelbeheerder

Goedroen,

wat mij betreft sta je op de lijst maar je hond, dat vind ik een probleem.

In die buurt gaat het niet mogelijk zijn om het nationaal parc te omzeilen.

Honden, zelfs aangelijnd zijn er verboden.

Vuurmaker Bjorn ken ik en de indruk was OK maar, Bjorn, ik heb op het forum ook van jouw nog geen voorstelling gevonden. Misschien nuttig voor potentiële kandidaten. Het is geen forum regel en daarom geen verplichting

Die nobele onbekende, dat sloeg op Katja.

bjodes
    Sleutelbeheerder

Hmm strange, dacht dat ik dat al eens gedaan had maar merci voor de info.

Zal er eens werk van maken dan.

Enigma79
    Deelnemer

Dag Ivo

Ik heb vorig jaar het ganse parcours van de GR20 in Corsica gedaan.

Als voorbereiding hiervoor ben ik enkele dagen gaan rondtrekken in de Franse Vogezen en heb ik deelgenomen aan het weekend in de Franse Ardennen die georganiseerd werd door Dieter Van Holder.

Dit jaar heb ik deelgenomen met de Wild Scotland tocht die eveneens werd georganiseerd door onder andere Dieter Van Holder.

Een niveau vier lijkt me een leuke uitdaging waarnaar ik uitkijk.

Groetjes

Katia

ivovm
    Sleutelbeheerder

Katia,

dat klinkt meer dan ok. De prijzen voor de prijzen zijn nog niet vrijgegeven maar ik denk dat met bv de nachttrein op 5 september. Vertrek om 19.13u in Brussel, aankomst in Pau om 6.35u. toch rond de 87 euro gaat kosten. (afgaand op de prijzen van eind augustus) Tel daar nog wat bij om via oloron st marie in Accous/Lescun te geraken (aankomst rond 9u). Ik heb het traject nog eens bekeken. Debby’s indeling maak dat we starten over vriendelijke paden om dan tegen het eind te beslissen of we al dan niet ons gaan uitleven in het karstgebied rond pic d’anie. We hebben genoeg uitwijkmogelijkheden om onderweg bij te sturen.

Mensen met interesse die mij willen mailen: ivovanmontfort en al de rest voor een degelijk gmailadres.

In het WE ben ik vrij en wil ik wel afspreken (tochtje?) als geïnteresseerden willen weten met wie ze in zee zouden gaan.

Enigma79
    Deelnemer

Dag Ivo

Een tochtje klinkt wel leuk, maar dit en volgend weekend staat al volgeboekt.

Anders een doodle opstellen voor de geïnteresseerden?

Alvast een prettig weekend toegewenst.

Greetz

Katia

ivovm
    Sleutelbeheerder

Goedroen,Tejo,Bjorn,Katia,Inge hebben een mail ontvangen.

Als er iemand afhaakt komt er een plaats vrij. Stuur mij een mail wanneer je op de reservelijst wil komen. Ik ga een paar dagen stappen om te zien hoe het lijf, reageert op een inspanning en ben daarom even niet bereikbaar.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Er is een plaats vrijgekomen.

Voor wie zich geroepen voelt….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.