HOME FORUM Materiaal en techniek GSM voor outdoor

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

Hallo,

ik ben op zoek naar een gsm om mee te nemen op tocht. Ik zoek geen smartphone met allerlei snufjes, en het maakt me niet uit welk operating system erin zit. Wat ik wel belangrijk vind is

– dat ik één of zelfs twee  weken verder kan zonder dat ik hem moet opladen

– dat hij een goede antenne heeft voor als de ontvangst erg zwak is

– dat hij tegen water, stof en schokken kan

– dat hij ook werkt bij -20° (en met handschoenen)

– kompas en/of gps zouden leuke extra’s zijn

Na wat zoeken kwam ik uit op een Samsung c3350, maar die is blijkbaar niet meer te krijgen.

Weet er iemand waar ik die nog zou kunnen vinden, of heeft er iemand andere aanbevelingen voor een dergelijk soort gsm?

Alvast bedankt,

erik

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Sonim 😉

WidW
    Bijdrager
    Aantal berichten: 57
    DidierLL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 5

ik neem op trektocht een oude nokia mee in een ziplockzakje. Ik zet hem slechts af en toe op maar als je constant aan wil hebben staan steek je er een tweede batterij bij en je bent meer dan gesteld. weegt ook niets. Maar dan is het uiteraard enkel bellen/sms’en.

Jennes
    Bijdrager
    Aantal berichten: 37

Ik maak gebruik van de Samsung S5 Active. Een duur apparaat, maar wel aardig toegespitst op je wensen (en die van mij). Hij heeft 2 energiebesparende standen en geeft aan hoe lang de batterij dan meegaat. In standby is dit gemakkelijk 12 dagen. Het ontvangst is aardig goed, alhoewel ik een vergelijking met de aloude Nokia mis die naar mijn idee vroeger veel beter was toegerust op ontvangst dan de huidige smartphones. Hij kan goed tegen water en stof (IP-67, stofvrij en dompeldicht) en is beschermd tegen vallen en stoten. Werkt niet met gewone handschoenen, maar wel met speciale handschoenen. Qua vorst heb ik ‘m nog niet getest, maar ik verwacht dat alleen de batterij minder presteert in de kou. Er zit standaard een GPS en outdoorapp met kompas op.

Bananeman
    Bijdrager
    Aantal berichten: 29

Ik heb een catphone. Al enkele jaren. Tal keer op de grond gevallen. In het water ondergedompeld gelegen.. Enz. Komt niks aan. Ik koop die via http://www.computeruniverse.net

http://www.computeruniverse.net/en/products/90553781/caterpillar-cat-b15q.asp

In België is die een pak duurder. In mijn model kan er ook 2 simkaarten in.  In Zweden ging ik dan een simkaartje halen voor mijn mobiele data.

Je kan die ook gebruiken met natte vingers enz.

Testen kan vinden op youtube

Jurgen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.