HOME FORUM Materiaal en techniek Groepsaankoop Cumulus

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Met dank aan Jennes, die me attent maakte op de groepsaankoop van cumulus materiaal in een andere topic.

Om het wat meer onder de aandacht te brengen omdat er misschien nog mensen interesse erin hebben wou ik even een apart topicje maken.

Het is dus materiaal van Cumulus:
    http://sleepingbags-cumulus.eu/

De groepsaankoop is op hiking-site.nl
    http://www.hiking-site.nl/prikbord/showthread.php?p=123887&posted=1#post123887

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Graag gedaan! Ik was er zelf iets te vroeg bij… Ik had net bij Cumulus een Panyam 450 besteld. Leuk is dat je zelf de standaard kunt aanpassen naar je eigen wensen. Die van mij krijgt een zwarte kleur en is de verdeling van de dons 50/50 omdat ik een zijslaper ben. De levertijd wordt dan wel 4 à 5 weken, maar gezien de prijs en de goede en vriendelijke service, heb ik dat er graag voor over.

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Ah, ik heb de Panyam 600 gekozen :-). Ik wou een iets lagere comfort temp.
    Ik heb inderdaad ook voor de zwarte kleur gekozen om het drogen in de zon wat te bespoedigen.
    Verder vind ik het ook leuk dat je de kans hebt om te kiezen voor Pertex Endurance (waterdichte) variant. Dit lijkt me wel handig vermits ik dan niet moet zeulen met een bivy en dit maar 30 g toevoegt. En een natte hond tegen een donsslaapzak . . .

Betaal je ook bij voor de herverdeling van dons? Ik ben vaak ook een zijslaper maar die kleine herverdeling zou nu niet moeten voor mij.

Het enige wat ik me nog afvraag is over de breedte. Ik was aan het denken om hem te laten verbreden maar ik ben niet zeker. Ik weet niet hoe hij verhoudt tot andere slaapzakken. Zij geven de breedte (bij de schouders 80 cm).
    Terwijl andere merken de binnen omtrek geven. Zoals bij Western Mountaineering 160-165 cm.
    WM is gekend om ruim te zijn vanbinnen dus normaal zou dit wel goed moeten zijn voor mij dan.
    Wiskundig benaderd vermoed ik dat Cumulus de breedte van de buitenkant gemeten geeft vermits ik op 251 cm kom als omtrek. De hoogte van de slaapzak kwam op 19.7 cm (review filmpje).
    Als ik dan de 80 – 20 doe en dan 60 X 3.14 kom ik op 188 cm als “binnen omtrek”.
    Sommige mensen beschrijven de cumulus slaapzak als smal, dit kan toch niet dan?
    Heeft iemand hier advies over? Cumulus heeft nog niet gereageerd . . .

Jennes
    Deelnemer

Voor de herverdeling van de dons en de zwarte kleur betaal ik maar 20 euro extra. Verder nog 7 euro verzendkosten. Dat de breedte wel eens als krap wordt ervaren is denk ik niet alleen de Cumulus. Mijn Ajungilak is ook 80 cm breed. Ik zelf ervaar dat als voldoende, maar mijn vrouw zou denk ik wel een bredere willen. Ik ben overigens best wel benieuwd naar de meerkosten daarvan, mocht iemand dat weten.

Jennes
    Deelnemer

Vandaag is mijn bestelde Cumulus Panyam 450 binnen gekomen. Netjes verpakt en bezorgd door GLS, helemaal kunnen volgen met track & trace. De slaapzak zit in een grote open bewaarzak en wordt geleverd met een kleine compressiezak.

Mijn eerste indruk is erg positief. De rits werkt beter dan die van mijn oude Ajungilak en mijn nog oudere Butterfly. Zowel ik als mijn vrouw ervaren de breedte van de slaapzak als ruimer dan de Ajungilak, ook erg positief dus. Nu alleen nog even in de buitenlucht oefenen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.