HOME FORUM Wandelgebieden Groenland – ACT

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Iemand ervaring met de Arctic Circle Trail (Kangerlussuaq – Sisimiut) op Groenland? Lijkt me een goede optie voor een eerste solo ervaring op Groenland.

Ik deed eerder al een trek (in groep) in de omgeving van de Sermilik Fjord (omgeving Tasiilaq) en besef dat de ACT hieraan landschappelijk niet kan tippen. Vandaar dat ik de ACT zou trachten interessanter te maken door mijn packraft mee te nemen en hier en daar wat af te wijken van de route. Goed idee of zinloos?

Een echte expeditie à la Willem Vandoorne (respect!) is natuurlijk te hoog gegrepen, dus dat is mijn bedoeling zeker niet.

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Heb je dit al gelezen?

Vond ik een interessante & erg compleet verslag van het trail.

Filip Claeys
    Deelnemer

Ja, heb ik al gelezen.

Maarten
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Ik heb de ACT deze zomer gedaan in een groep. De ACT zelf is een beetje moeilijk denk ik om af te wijken met een packraft. Je loopt natuurlijk wel een groot deel langs meren en water maar dat zijn vooral kleinere meren. Dus je gaat dan veel aan het in- en uitstappen zijn.

Maar er zijn buiten de trail zoveel meren en water dat het misschien perfect mogelijk kan zijn om dit toch te doen.  Wij hebben daar een groep Fransen tegengekomen die met de kano daar waren en het grootste deel over het water gingen doen. Maar die hadden wel een serieuze voorbereiding achter de rug.

Filip Claeys
    Deelnemer

Bedankt voor de reactie. Maakte je deel uit van een commerciële groep of heb je het zelf georganiseerd? Heb je de ACT gecombineerd met Ilulissat of iets anders?

Maarten
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Ik ben met een commerciële organisatie meegegaan. Na de ACT zijn we inderdaad met de ferry nog naar Ilulissat gegaan (zeker een aanrader). De ferry moet je blijkbaar wel lang op voorhand reserveren.

Vanuit Ilulissat zijn we ook nog 2 dagen naar Disko Island gegaan. Ook wel de moeite (niet zo bijzonder als Ilulissat) en 2 dagen is er meer dan genoeg. Wij hebben daar wel het geluk gehad dat we superveel walvissen hebben gezien voor de kust.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.