HOME FORUM Wandelgebieden Grande Traversata del Supramonte

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Heeft iemand ervaring met de meerdaagse trektocht ‘Grande Traversata del Supramonte’ in Sardinië.<Mijn vrouw en ik zouden deze willen doen maar zitten nog met enkele vragen.

-Is er water (bronnen, winkels(dit laatste betwijfel ik), …) te vinden langs de route? we zijn namelijk geen kamelen dus 4 dagen zonder zou redelijk moeilijk zijn.

– Het zou onze eerste meerdaagse wandeltocht zijn. Wat denken jullie van het niveau? Italiaanse code is EE
    We hebben beide wel een goede conditie.

-Hebben jullie nog tips?

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Beste,

ik zou als dit jullie eerste meerdaagse trektocht is toch eerst eens minstens twee dagen gaan trekkken, of drie, dus met twee overnachtingen…
    je leert ontzettend veel op die ‘eerste keer’
    vooral als je eens fotografeert wat je allemaal niet hebt gebruikt…
    en wat je hebt gemist…
    ik kan jullie alleszins de Gaumestreek aanraden…
    in het grensgebied met Frankrijk kan je zeker ook ‘wild kamperen’ en in de dorpen is er water…

Ignacio

Thomas
    Deelnemer
    Aantal berichten: 93

Ik vrees dat ik je niet kan helpen, maar uit ervaring weet ik dat Sardinië in de zomer en water geen goed combinatie is.

Aangezien het een officiële trail is, zou ik denken dat er water voorzien is, maar dezelfde ervaring als hierboven heeft me ook geleerd dat ze daar in Sardinië niet echt veel moeite steken in hun paden. Slecht (of niet) aangeduid, niet onderhouden,…

Wees dus 100% zeker dat je water tegenkomt moest je besluiten het pad te wandelen. Je kunt het op voorhand altijd eens navragen, maar je mag er ook niet vanuit gaan dat ze iets anders dan Italiaans spreken daar in het binnenland van Sardinië.

Geniet alleszins van het eiland! Prachtig eiland, en zeker de vele Romeinse steden langsheen de kust en Bronstijd Nuraghi-cultuur nederzettingen zijn spectaculair!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.