HOME FORUM Wandelgebieden grande randonnée 11 (GR11)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 30

hallo na lang twijfelen en vragen stellen zijn we er eindelijk min of meer uitgeraakt wat we zullen stappen .

onze keuze is door het lot (lees strootje trek) bepaald ,namelijk de GR11

zijn er hier onder jullie enkele ervaringsdeskundigen betreffende dit gebied ( eerste deel in het Baskenland:hondaribbia-pic du midi)?

bestaat er hier een topo-gids van ? is de route goed gemarkeerd ? zijn er voldoende bevooradingsmogelijkheden of moeten we alles van thuis meebrengen(gewicht)?kan het eerste deel met lage schoenen gestapt worden of is het aan te raden om onmiddellijk schoenen met hoge schacht te dragen ? dit zijn zo de vragen die momenteel door mijn hoofd spoken

ps sorry voor de hele resem vragen

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Allereerst zeggen dat ik in dat deel van de Pyreneeën maar heel fragmentarisch over de gr11 heb gelopen en dus geen echte ervaringen kan delen.
    Het is vandaag een regenachtige dag. Een goed begin is om het blog van deze man eens te doorspitten en zijn links aan te klikken. Geeft al een deel van de antwoorden. Als je het spaans machtig bent lijkt het volgende pdf bestand heel wat info te bevatten ivm bevoorradingsplaatsen, zwaarte enz.
    De schoenenvraag zal vrees ik niet opgelost kunnen worden. Daar is hier op deze site al heel veel over geleuterd. Lees de bestaande teksten er eens op na.
    Als jullie toch de zinnen op de gr11 hebben gezet koop je best eerst de kaarten van het gebied. Dat maakt de planning veel meer overzichtelijker dan het lezen van wat teksten.
    Van Marla , een aktief lid op hiking-site weet ik dat ze hem heeft gelopen. Details zou je ook bij haar kunnen vragen. Misschien moet je haar blog eens doorlezen
    http://www.metbeidebenenopdegrond.blogspot.be/
    Om mij te verdiepen in een bepaalde route surf ik mij meestal suf om verhalen te lezen van anderen, hoe ze hun etappe hebben ingedeeld, waar ze water konden tappen enz. Die stap is meestal onontbeerlijk omdat anders de resem vragen te groot zijn. De GR10 doorgronden was meestal, al was het maar om de taal een stuk gemakkelijker geweest.
    Succes met de planning (maar ook erg benieuwd waar die andere strootjes voor stonden?)

docsje
    Deelnemer

hey ivovm blijkt dus dat je een vaste waarde aan het worden bent betreffende mijn vraagstelling iets wat ik apprecieer  dank u

bedankt weer al eens met u complete info ,de regenachtige dag zal ik helaas spenderen aan het bestuderen van mijn vakken want de examen staan voor de deur joepie (not) maar ik zal al je info zeker doorlopen op het eind van januari bedankt

Dries
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

zoals gezegd heb ik nog wel wat gidsjes liggen die zicht kunnen geven op bepaalde trajecten (HRP, dagtochten) maar geen gids over de GR11…

docsje
    Deelnemer

hey dries bedankt makker maar de kaarten heb ik al nu nog wachten op het gidsje (cicerone) waar ik totaal geen ervaring mee heb hopelijk is het een duidelijke gids !

ps heb jij al plannen ?

roversmountains
    Deelnemer
    Aantal berichten: 74

In het kader van de HRP heb ik er stukjes van gelopen. Verslag terug te vinden op:

https://roversmountains.wordpress.com/hrp-west/

RoVer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.