HOME FORUM Wandelgebieden GR20: Vraag naar tips

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Beste allen,

Ik vertrek zaterdag 27 juni richting Corsica om de GR20 te avonturen. Het is echter mijn eerste grote tocht en ik ga hem meteen solo doen.

Ik heb niet veel tot geen ervaring met zulke lange tochten. Vandaar mijn vraag. Tips zijn meer als welkom. Kledij, eten, materiaal, gps… Iemand ervaring met deze tocht?

Omdat ik alleen ga raden velen mij toch aan een tracker mee te nemen. Bijvoorbeeld de Delorme inReach.

Suggesties steeds welkom…

Alvast nen dikke merci

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Lees dit al eens.

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Alleen ga je al zeker niet zijn blijkbaar :p
    Dus je kan gewoon aan 1 van de tientallen mensen hulp vragen mocht dat nodig zijn :p.

Check voor gsm ontvangst, dan is zo een tracker mss niet nodig.
    En anders kan je goedkoper één huren bij verreweg.be
    Zij verhuren ook een PLB.

Woubeir
    Deelnemer

Dus je kan gewoon aan 1 van de tientallen mensen hulp vragen mocht dat nodig zijn :p.

Dat zou wel eens lelijk kunnen tegenvallen. ’t Is niet omdat er aan de hut hopen mensen zijn, dat je onderweg mensen tegenkomt. Wij vaak niet althans. 🙂

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Ligt je vervoer naar Corsica al vast? Want dat zal waarschijnlijk je vertrekpunt bepalen en dan kan ik daar nog wel wat extra info over geven. Zoniet, zou ik opteren om vanuit het Zuiden te starten (vliegen met Ryanair naar Figari of nog plezanter: met de TGV naar Marseille om dodo te doen op de nachtboot naar Porto Vecchio).

Je uitgangspunt: je wil zo weinig mogelijk in je rugzak.