HOME FORUM Wandelgebieden GR20 (ja nóg eens) vervoer

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dag iedereen,

ik en twee vrienden van mij zijn van zinnens dit najaar de GR20 te veroveren. De datums blijken al problematisch te zijn: we zouden van 25 september tot 8 oktober willen (moeten…) gaan, en we twijfelen dus al of alle hutten nog open zullen zijn. De meeste sites zeggen niets over de maand oktober (we lezen overal: hutten open tot september, en gesloten vanaf november).

Verder hebben we ook problemen met het uitstippelen van de heen-en-weer reis. Het voornaamste probleem is vertrekken in het noorden, de route stappen, en vanaf het eindpunt terug te geraken (naar het beginpunt, onmiddellijk doorreizen naar huis… we zoeken ons verloren in de verschillend mogelijkheden en kosten-baten analyses). Ik las dat vanaf 2 à 3 personen de wagen het voordeligst is, maar als je die achterlaat op het beginpunt, hoe geraken we vanuit het zuiden daar dan terug bij?

Het zou fijn zijn om te horen van mensen die de route reeds hebben gestapt, hoe zij zich hebben verplaatst naar het beginpunt en van het eindpunt. Ik ben me er van bewust dat ergens in dit forum deze vraag waarschijnlijk al 20000 maal gesteld is geweest, maar ik heb weinig tijd om alle threads door te lezen. Langs deze weg leek het me sneller om een antwoord te krijgen.

Groeten,

Sebastian

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

Ik ben met de trein door het land gereisd. Dat bleek dan een bus  te worden omdat er ergens aan de sporen gewerkt werd.

Check http://corsica.forhikers.com/forum/gr-20 eens. Daar kan je de beste info vinden.

lut
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Wij hebben de gr20 in stukjes gedaan. Je kan bvb ook heen vliegen op Calvijn en terug via Figari, weet niet of er in Porto vecchio ook een luchthaven is.

Zelf ben ik niet zo’n fan van de bedden in refuges? maar bij elke refuge is wel een mooie plek om je tent te zetten.

Vergeet vooral niet om van de Corsica anesthesie wijn en worst te genieten!!Neem je tijd om een babbeltje te doen met de Corsicanen, ook al lijken ze in het begin soms nors ?ze hebben een boon voor de genieters en minder voor de kilometer vreters ?tis maar een tip….

Groetjes

Lut

SebastianDom
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Bedankt voor de tips en antwoorden op mijn vragen. We zouden inderdaad zeker met de tent trekken, maar het zal dan wel handig zijn om te weten of de refuges open zijn voor eten (of dat we dat zelf voor de hele route zullen moeten voorzien).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.