HOME FORUM Wandelgebieden Gr 5 vogezen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo,

Ik zou graag de gr5 door de vogezen afstappen, van schrimeck tot in belfort.

heeft er iemand ervaring  met deze tocht, aantal dagen, slaapplaatsen, bevoorradingen enz.

ik zal deze tocht waarschijnlijk in de herfst doen.

grt

Alick
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Kijk hier eens, de volledige trek dag per dag: link

Marc C
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Dag Hans,

In de reeks “Grande Randonnée” bestaat een topo gids “Traversée du Massif des Voges” met HEEL veel informatie in.

Zoek je het te doen met de tent of overnachtingen in hotels/refuges/b&B?

Zelf wandelde we dit stuk begin oktober 2017
    -Van Ribeauvillé naar Aubure, waar we overnachten in “les Sorbiers”, beetje versleten maar hartelijke ontvangst
    -dan naar l’Etang du Devin met overnachting in Le Bonhomme , het hotel op de GR was tijdelijk gesloten
    -Van le Bonhomme naar les trois fours, hier is zowel een hotel als een refuge
    -volgende dag naar le Markstein, refuge gesloten wegens technisch defect overnacht in Hotel Wolf
    -en de laatste dag naar Thann.
    een aantal overnachtingsplaatsen hadden we op voorhand geboekt. maar er was overal plaats te over, soms waren we zelfs de enige gasten.
    Bevoorrading geen probleem

’t is een heel mooi stukje van de GR5.

fijn wandeling gewenst

Marc

paulvdk
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Dag Marc,  wij willen met een groep traditiegetrouw een vierdaagse staptocht doen – ditmaal is ons oog op GR5 id Vogezen gevallen.  Die etappes die je beschrijft, hoeveel km is dat ongeveer ?  Ik weet dat dit nogal relatief is en dat ook en vooral het aantal hoogtemeter van belang is, maar toch, om zo een beetje een idee te hebben.  Wij willen goede sportieve etappes – doch ook niet te zwaar (anders is de lol er af), we willen ook in hotelletjes slapen – mag basic zijn – ,met een goed maal – alles smaakt na een goede tocht etc…   Groeten, Paul

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Paul,
    geen idee of Marc nog iets van zich laat horen maar de GR5 is zo veelvuldig beschreven dat het antwoord zelf ook gevonden kan worden. Doorsnuffel de voorstellen van organisaties (zie bv http://wandelen-vogezen.com/package/crete-des-vosges-gr5/). Een korte google leerde me dat er nog meer tochtsuggesties te vinden zijn. Qua vervoer (eerdere vraag van jouw) zijn de vogezen niet zo rap te bereiken met de trein en kan je volgens mij beter met de auto gaan. Gebieden zoals de Ardeche, Cevennen zijn relatief vlot te bereiken met de trein en zijn goede gebieden voor tochten in mei.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Paul, Wij deden een vierdaagse op de GR 5 in de Vogezen, maar wel met bivak. Om te overnachten zou je dus telkens van de kam moeten komen om in het dal te overnachten. Of je past je route aan zodat je sowieso langs de hotels (map met hotels in de buurt van de GR5) loopt. Met een beetje planning kan dat geen probleem zijn. Hou rekening met de sneeuw in de winter, voor ons was het eind november nog net te doen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.