HOME FORUM Wandelgebieden GR 16

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hallo!

Ik ben van plan om op het einde van augustus GR 16 te wandelen van Florenville tot Bouillon. In Bouillon overnachten we dan en vanaf daar zouden we terug willen gaan naar huis (in de ochtend-middag). Ik vind pas 27 kilometer verder een trein station en ik vind geen bussen naar daar. Ik had al gedacht om te liften naar het station. Maar ik ben liever voor ik aan de tocht begin al zeker dat ik alles goed heb geregeld. Wie weet wil niemand ons meenemen… het is ten slotte ook 20 minuten rijden naar het station dacht ik. Heeft iemand tips of oplossingen?

Bedankt!
    Sharona

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Wat dacht je van deze bus? Gewone geel-rode lijnbus van de TEC (lijn 8), opstappen in Bouillon (quai du Rempart is centraal gelegen) en afstappen aan het station in Libramont (Libramont Gare – quai 2). Bouillon is niet echt groot te noemen, dus je zal de halte wel vinden…

Sharona
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Perfect! Stom dat ik zelf niet naar de site van TEC ben gaan kijken.

Bedankt!

nmeynen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

hoi

vorige week liep ik GR16 van herbeumont over bouillon tot Bohan (grens met Frankrijk) – waarna het me 4 uur duurde om in 4 keer van Bohan terug te liften tot Herbeumont – maar het kan (als je geduld hebt). die bus is dus de betere optie.  mocht je meer tijd en zin hebben: de stapdag NA bouillon vonden we het mooiste en de zwaarste. als je in ons land naar een opeenvolging van steile paadjes zoekt kun je haast niet beter treffen dan bouillon-bohan langs de GR16.en van bohan is er ook een bus naar een andere bus die dan tot libramont gaat – zie website TEC want die komt slechts 3 keer per dag en als je die mist kan het dus 4u liften worden..

JanE
    Deelnemer
    Aantal berichten: 36

Ik liep een tijdje geleden de GR14 van Saint Hubert naar Bouillon. Met de auto ging ik naar Bouillon. Daar nam ik die bus van TEC tot in Libramont (Recogne) en dan nog een bus naar Saint Hubert waarna ik te voet naar Bouillon terug stapte. De opstap plaats in Bouillon is zeer gemakkelijk en perfect in google maps even op te zoeken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.