HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen gezocht: zonneoplader

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo,

Ik ga komende zomer met 3 vrienden naar Albanië om daar in het Noorden een 6-daagse hike te ondernemen. Ik heb eigenlijk al mijn materiaal al bij elkaar aangezien ik wel vaker hike. Vorig jaar heb ik op Vancouver Island de North Coast trail gelopen met een vriend (ook een 6-daagse trail, alleen was deze langs de kust). Aangezien ik graag kleine reisdocumentaires maak met mijn gopro leek het me handig om deze keer te zorgen dat ik niet meer zonder stroom kom te zitten net als de vorige keer. En ook voor het opladen van mijn telefoon voor foto’s of eventuele noodgevallen. Nu weet ik dat er een breed scala aan zonneopladers te koop is, maar ik heb hier geen ervaring mee. Kan iemand me tippen over een goede, maar betaalbare zonneoplader, liefst zo licht en klein mogelijk? Ik weet dat er veel worden aangeboden die als het er op aankomt niet zo denderend opladen in de zon. Dus graag eentje die dit wel doet en zo mogelijk enigszins betaalbaar is.

Alvast bedankt!

P.S. hieronder de link naar mijn hike langs de North Coast trail, mocht je daar interesse in hebben.

http://tv-idee.nl/opreis/north-coast-trail/

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Klein en goed gaat meestal niet goed samen als het over zonnepanelen gaat omdat, hoe meer oppervlakte, hoe meer energie er gevangen kan worden. Belangrijk om te weten hoe krachtig het paneel moet zijn, wat dan weer afhankelijk is van het verbruik.
    Dan speelt nog de soort zonnecel mee die het rendement bepaalt. De plooibare, dunne film zonnecellen hebben een lager rendement
    dan de zonnecellen die je op daken aantreft.
    Dan hebben we het nog niet gehad over de ideale positie van het paneel tov de zon.