HOME FORUM Tussen pot en pint Te koop of gezocht Gezocht: MLD Trailstar / piramide tent

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 19

Ik ben op zoek naar een lichtgewicht onderkomen voor een trektocht over de GR20 (Corsica). Daar mijn tent nu 2900 gram telt vind ik het geen optie om deze mee te dragen. Ik ben op zoek naar een twee persoons shelter van tussen 1000-1500 gram totaal gewicht. Mijn voorkeur ligt nu voor een trailstar, piramide of Golite hex model.

Overweeg je een dergelijk shelter van de hand te doen? Neem contact met me op en wie weet kunnen we tot een deal komen!

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Misschien zijn er mensen die er recenter geweest zijn en concretere informatie hebben, maar toen ik een paar jaar geleden op de GR20 wandelde, kon je bij de vaste overnachtingsplaatsen ook inchecken in een tentje dat reeds opgesteld was door de mensen van de hutten.
    Het is een optie…

JelleIJ
    Deelnemer
    Aantal berichten: 19

Ha, dank voor de tip! Ik heb het overwogen maar het schijnt dat de communicatie en vooral het reserveren bij de berghutten op Corsica vrij lastig gaat. Daarom denk ik er aan om een mooie lichtgewicht shelter aan te schaffen en liever niet te reserveren en tentjes huren.  Ik hoor ook van iemand die er vorig jaar was dat deze tentjes vaak in slechte staat zijn (open bij regenbuien). Uv-straling is ook killing voor die dingen, en lijkt al met al niet de meest prettige shelter.

Iemand misschien nog tips over de logistiek voor de GR20? Zoals OV, berghutten en voedselpakketten/bagage achterlaten?? Zeer welkom!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.