HOME FORUM Wandelgebieden Gezocht: IJsland 5-daagse route in een lus

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo hikers!

De eerste week van september ga ik met 3 vrienden met de rugzak op reis naar IJsland.
    We huren op de luchthaven van Keflavik een auto voor een week.

Omdat we met de auto zitten, zoeken we eigenlijk een route die eindigt op het startpunt. Een tocht die in een lus loopt dus. Onlangs las ik het boek “Bergtochten op IJsland” van Jolanda Linschooten, op zoek naar een geschikte route. Jammer genoeg vond ik niet de ideale route die we zochten.

Daarom mijn vraag aan diegene met IJsland-ervaring: Is er een goede route te vinden voor een 5-daagse tocht in IJsland? Het mag over het gehele eiland zijn, aangezien het overal adembenemend mooi is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,
    Pieter

wim_depondt
    Deelnemer
    Aantal berichten: 65

Een lastige.

De mogelijkheden zijn in theorie legio. Heb je reeds ervaring opgebouwd met trektochten in winderige & regenachtige gebieden? En quid beschikbaarheid van een heel stevige 3-seizoenstent of een 4-seizoenstent? Zo niet zou ik september gaan voor gebieden waar er (schuil)hutten zijn.

En die huurauto: een 4×4 of een gewone wagen?

Wim

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Misschien staat het al vast maar wij hebben het anders aangepakt toen.
    Eerst met de bus naar Skogar en de extended laugavegur gewandeld. Dan met de bus terug naar Rejkjavik en daar een huurauto opgepikt.

Ik heb dit jaar nog eens 17 dagen in IJsland doorgebracht met Jolanda haar boekje en daar staan best wel wat goeie wandelingen in. De beschrijving is niet altijd even nuttig maar verder kom je er wel :-).
    Er is nog een ander klein boekje met wandelingen maar kan er even niet opkomen welk het was, maat had dit mee en we hebben daar er ook een aantal van gedaan. Telkens dagwandelingen wegens het weer in Mei toen nog.
    Er stonden zeker een paar cirkel wandelingen in die nog wel leuk zijn in dat van Jolanda. In het NO herinner ik me er 1 ook.

Filip Claeys
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Ik vind het ook een beetje raar om een wagen te huren en die dan 5 dagen te laten staan. Inderdaad meer kostenefficiënt om met de bus naar de startplaats van de 5-daagse te gaan.

Een rondje Kerlingarfjöll zou een optie kunnen zijn. In principe heb je hier geen 5 dagen voor nodig, maar met wat extra afstekers (beklimming hier of daar) kan het wel.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.