HOME FORUM Tussen pot en pint Te koop of gezocht Gezocht: 1/2 persoons tent

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hey iedereen!

Ik ben op zoek naar een goedkope maar degelijke tent om deze zomer vier weken mee rond te trekken in Frankrijk. Ik heb momenteel een Gelert Solo éénpersoonstentje, maar heb ondervonden dat deze bij regenweer niet erg geschikt is (omdat bij het opendoen van de tentdeur meteen alles nat wordt). Mijn budget ligt rond de 150 euro, en mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands tent (onder de 3kg). Ik houd tweedehandssites in de gaten, maar voorlopig heb ik nog niets gevonden. Iemand die nog een tent heeft die weg mag? Of iemand voorstellen over nieuwe tenten in die prijsklasse? Of bestaan zo’n tenten in die prijsklasse niet, en zijn mijn verwachtingen te hoog ;)? Alvast bedankt!

Noortje

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Hallo Noortje,

Hier heb ik een Wild Country Aspect 1. Het was een demonstratie-exemplaar, dus 0 keer gebruikt en zonder gebruikssporen. Geheel compleet met stokjes voor de uitzetbare luifel. Het gewicht is ong. 1,5 kg en de kwaliteit Terra Nova.  Prijs 95 euro.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

discussie over de Aspect 1: hier

noortje
    Deelnemer

Bedankt voor het aanbod, ik ga het eens bekijken!

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97

De Quechua Quickhiker UL 2 weegt maar 1.8kg en kost 150Euro.

Heb deze al 2 jaar en gebruik hem nog steeds.

noortje
    Deelnemer

Boelo, Ik ben ondertussen de Wild Country Coshee 2 tegengekomen, die spreekt me wel aan. Jouw voorstel over de Aspect 1 ziet er ook interessant uit. Hoe oud is de tent al? Kan ik je persoonlijk contacteren? Ik zie niet goed hoe ik je een persoonlijk bericht kan sturen via dit forum.

groetjes, Noortje

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Hallo Noortje,

De Aspect is in mei 2012 gekocht bij kampeermarkt Eindhoven en heeft sindsdien ongebruikt op zolder gelegen. Ik ben te contacteren via email tenhave.vangilse@chello.nl

Dave
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Boven jouw budget, maar misschien handig voor toekomstgericht gebruik + eventuele ruimte om droog in te zitten bij slecht weer.

Zie onderstaand topic:

jputte
    Deelnemer
    Aantal berichten: 22

Twee modellen die mij prijs/kwaliteit goed uitzien zijn: Nordisk Svalbard1 SI (260euro) en Wild Country Zephyros1 (150euro). De Nordisk heeft de reputatie robuust te zijn. Zelf heb ik een Hilleberg Akto (schitterend maar ruim boven je budget) en een Terra Nova Laser1 (goede tent, maar té licht voor zwaar weer in de Alpen).

Alles hangt af van wat je van plan bent. Ik ben afgestapt van té licht omdat mijn Terra Nova het na vele jaren goede dienst twee keer bijna begeven heeft in zwaar weer. Hoog in de Alpen, ver van een berghut zit je dan in de miserie. Vandaar de Hilleberg, die ik tweedehands heb kunnen kopen voor 250euro via deze site 🙂 . Verwacht niet dat je een nieuwe tent van 150euro vindt die tegen zware belasting bestand is. Met wat geduld vind je misschien zoals ik tweedehands wat je precies zoekt. Succes!

noortje
    Deelnemer

Bedankt voor tips! Ik heb ondertussen een Wild Country Coshee 2 gekocht, ben benieuwd hoe lang deze het gaat uithouden dan :).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.