HOME FORUM Wandelgebieden Gebied voor sneeuwschoentocht in Noorwegen of Zweden

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

De Kungsleden van Abisko naar Nikkaluokta is quasi volledig ongevoelig voor lawines. Het kan enkel tricky worden na hevige sneeuwval op de Tsjaktsja pas en tussen de flanken van de bergwanden tussen Singi en de Kebnekaise hut.
    Het interessante aan Lapland is nu net dat dit gebied meestal vrij blijft van hoge sneeuwval op korte termijn. De hoeveelheden sneeuw in het Hoge Noorden zijn niet te vergelijken met wat vb.in de Alpen valt. In Zweeds Lapland is 1m-1,5m al zeer veel over een hele winter lang.
    En als die dan al valt, is die door de klimatologische omstandigheden snel stabiel.
    Weinig om je zorgen over te maken. De hutbewaarders onderweg moet je zoeizo best consulteren voor de weerberichten en kunnen je wel info geven over eventuele lawinegevoelige stukken.

steve
    Sleutelbeheerder

Kasper, ik zie in je andere topic dat je pulkas zoekt.
    Ik heb er 2 te huur. Als je geïnteresseerd bent, hoor ik het wel.

Kasper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Hey Steve,

Het zal voor 2015 worden de wintertrekking naar het Hoge Noorden. We hebben gemerkt dat er niet meer zoveel keuze is in het aantal vliegtickets. Maar dan contacteer ik je dan alvast wel zeker. Hoe zit dat dan op de vlieger want zo’n pulka weegt toch wel wat denk ik?

Groeten

Kasper

Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

Steve, zijn de twee pulka’s nog vrij voor de periode van 28/2 tem 9/3?  Een vriend en ikzelf plannen dan een tocht door Hardangervida (zie andere post) en zijn uiteindelijk zeker van plan om ze in België te huren. Zoals Kasper ook al vroeg: gingen jullie pulka’s altijd vlot mee op de vlieger? Welk type heb jij? Kan ik je gewoon rechtsreek mailen, is iets makkelijker kwestie van het forum niet onnodig te vullen.  Je kan mij ook bereiken via kevinleys at Hotmail punt com

Alvast bedankt

KEvin

steve
    Sleutelbeheerder

Wij hebben enkel nog maar met Brussels Airlines gevlogen. Daar is de policy dat de bagagave breedte x lengte x hoogte een bepaalde getal in cm niet mag overschrijven.  Dat is bij onze pulka’s niet het geval, dus dat kon telkens probleemloos mee.

Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

Het is misschien handiger voor iedereen dat we dit “probleem/discussie”  verder zetten bij Pulka en trekkingski’s op vliegtuig??? onder materiaal en techniek. Ondertussen heb ik daar een post geplaatst.

massimo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 183

Aha, zie dat hier de andere helft van de discussie zit! 🙂

Ik had exact dezelfde stukken in gedachten voor relatieve lawinegevoeligheid als Steve eerder heeft vermeld. Maar met de informatie van Steve over sneeuwhoeveelheid en wat het klimaat daar mee doet lijkt mij dit niet zo’n punt als je je goed informeert bij de hutten.

En ik kan bevestigen aan de beelden van Debbie dat je het een wereld van verschil is. Ik dacht er enigszins hetzelfde over om een eerder bezocht gebied maar liever te mijden, maar nu ik dit zie wil ik al helemaal die kant op…!

Iemand met ervaringen wat de beste tijd van het jaar is voor een wintertocht op de Kungsleden? Zie in klimaatinfo hier op de site dat in april het winterseizoen afloopt, maar dan ligt er in mei toch nog al gauw een 70cm als ik het goed lees?

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.