HOME FORUM Materiaal en techniek GearGrams

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

Voor de fanatieke paklijstmakers onder ons is het leuk om eens te kijken op GearGrams. Hier kun je je eigen ‘database’ met materiaal aanmaken en dit vervolgens combineren tot paklijsten voor verschillende omstandigheden. Helemaal gratis en grappig om eens mee te spelen.

Dit is zo’n beetje mijn standaardlijst voor 3-seizoens hiking met twee personen:

http://www.geargrams.com/list?id=4695

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Nice, de overstap nog niet gemaakt naar een tarp intussen? 😉

LFone
    Deelnemer

Ik verwacht niet dat die overstap er ooit nog gaat komen…

Toen ik nog militair was heb ik heel wat nachten onder een tarp of in alleen een bivakzak doorgebracht en ik kan niet zeggen dat ik het ‘contact met de natuur’ heel erg mis als ik nu in mijn tent een boek lig te lezen. 😉

Uit het oogpunt van gewichtbesparing is de noodzaak er ook niet echt, mijn basisgewicht ligt rond de 6 kg en dat is inclusief een volwaardige 2-persoons tent. Vorig jaar hebben we wel een Tarptent Double Rainbow geprobeerd, maar al heel snel weer doorverkocht. Hij is 500 gram lichter dan onze MSR Hubba Hubba HP maar dat is dan ook het enige voordeel.

Alleen met packraften zou ik nog wel iets anders willen zodat we de peddels als stokken kunnen gebruiken. Een Trailstar (mooie review trouwens!) of Supermid met OookWorks nest zou een optie kunnen zijn, maar als je alles bij elkaar optelt is de gewichtbesparing ook weer niet zo enorm.

Toch maar wachten op de Laufbursche Lavvu!

massimo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 183

Tof!

Dank je voor het delen!

massimo
    Deelnemer

Mag ik vragen wat het idee is achter de anafylactische shock auto injector?

LFone
    Deelnemer

Een paar jaar geleden ben ik op de eerste hulp beland door een allergische reactie op een insectenbeet. Daarna is onderzocht voor welk insect ik allergisch zou zijn maar dat is helaas niet duidelijk (geen wespen of bijen in ieder geval). Sindsdien zou ik eigenlijk altijd een adrenaline injector bij me moeten hebben. In het dagelijks leven merk ik dat ik er steeds lakser in geworden ben maar met hiken zorg ik trouw dat hij in mijn rugzak zit.

massimo
    Deelnemer

Aha, ik snap em! Dank je voor de uitleg.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.