HOME FORUM Wandelgebieden Gascartouche Noorwegen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Lid
    Aantal berichten: 5

Hallo,

Ik ga in augustus naar Rondane en Dovrefjell. Bij eerdere tochten in Noorwegen had ik telkens een gascartouche mee in mijn rugzak, maar aangezien de bagagecontroles steeds strenger worden, lijkt het risico op inbeslagname bagage me te groot (trouwens iemand een idee op daadwerkelijk risico van lek door drukverschil? of is dit eerder uit terreurpreventie?).

Ik kom in Oslo aan rond 23u, en neem de trein naar Otta om 9u30. Overnachten in Oslo doe ik op camping Ekeberg. Aangezien de winkels pas opengaan rond 10u, kan ik dus geen aankopen doen in Oslo. Ik kom rond 13u30 aan in Otta, en neem daar de bus naar Mysuseter om 15:10, dus heb daar nog wel even tijd.

Mijn vraag: Kan je gascartouches (met schroefdraad, heb MSR Pocket Rocket brander) kopen in Gardermoen / benzinestations (Statoil tegenover de bussterminalen?) / camping Ekeberg / Otta? Of contacteer ik best Ekeberg en stuur ik een postpakket op?

grt

Mervyn

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Dit haal ik uit mijn reisverslag van enkele jaren terug: “In Otta is ruime bevoorrading mogelijk. In Mysuseter kan je aan brandstof geraken in Mysuseter Service Center.” Een mailtje sturen met de vraag in het Engels kan ook naar info@rondane-dovrefjell.no (email van nationaal park).

mervyn
    Lid
    Aantal berichten: 5

thx Debbie!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.