HOME FORUM Materiaal en techniek Gasbidon op Eurostar?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo iedereen,

In augustus ga ik samen met mijn vriendin de muur van Hadrianus afwandelen. Om daar te geraken maken we onder andere gebruik van de Eurostar trein.
    Op de site van Eurostar staat er bij verboden producten:
    Ontplofbare of ontvlambare stoffen (zoals aanstekergas, brandspiritus) behalve in minieme hoeveelheid.
    Butaangas

http://www.eurostar.com/be-nl/reisinformatie/reisplanning/bagage/verboden-voorwerpen-en-alcohol

Zouden ze een probleem maken van een kleine Campingaz bidon? Is er daar ook effectief controle op zoals in een luchthaven?

Alvast bedankt!

Willem

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

IK ga ervan uit dat ze er een groot probleem van maken.
    Er gelden vergelijkende regels als op een vliegtuig.
    Jullie gerief gaat ook door de scanner
    Zelf zou ik er niet aan denken het te proberen.
    Geen idee hoe jullie route verloopt maar kies voor zekerheid en koop jullie gas in Engeland.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Op de Eurostar kan je geen gas meenemen. Toen we reisden naar Wales enkele jaren terug, gingen we in Londen tijdens onze overstap gaspatronen kopen in een buitensportzaak op enkele kilometers van het station. Diverse winkels liggen heel dicht bijeen: Field and Trek, Cotswold Outdoor en Elis Bringham. Je vind ze in de buurt van Tavistock Street, Covent Garden is het dichtstbijzijnde metrostation.

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

De vorige berichten kan ik bevestigen. De laatste keer met Eurostar kreeg je een dubbele volledige veiligheidscontrole: zowel bij vertrek in Brussel als bij aankomst in Londen. Daarna ben ik een keer met een goedkope vlucht op London City Airport gevlogen in een pimpelpaars vliegtuigje met propellors. De binnenruimte was heel klein en ongelooflijk lawaaiig. En tot overmaat van ellende: op de plaats van Field and Trek vind je nu een whiskybar. Bij het noemen van het Eurostar-station moet ik Debbie er wel op wijzen dat dit van de Zuidkant van de rivier Thames naar de Noordzijde is verplaatst,nabij Kings Cross.
    De volgende overtocht (ik ga 3x per jaar op familiebezoek) zal ik maar weer lekker zitten onthaasten op de boot vanuit Hoek van Holland. De kans op staking is daar ook kleiner dan bij Ostende-Dover.

Willem_V
    Deelnemer

Ok, bedankt voor jullie antwoorden! Is campingaz vlot verkrijgbaar in engeland?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Vlot zou ik niet zeggen,
    zal veel van de winkel afhangen.
    Het meest zal je gasbussen met schroefdraad vinden.
    Bekijk je reisplan en pik er een paar winkels uit die bereikbaar zijn binnen de overstaptijd.
    Bekijk hun web site eens. Brandstoffen zijn soms niet in het overzicht opgenomen maar door te zien welke branderkoppen ze verkopen krijg je minstens een indicatie. Evt stuur je een mail met je vraag als je twijfelt.
    Ik was verrast toen ik het aanbod campingaz zag op GO outdoors (new castle)
    http://www.gooutdoors.co.uk/camping/cooking/cooking-fuel/attr/Gender/Gas%20And%20Fuel

edit: ik zie dat hij te ver van het station ligt, dus dit is geen optie.

Saskia
    Deelnemer
    Aantal berichten: 129

Ik heb de Coast to Coast gelopen in Engeland en om daarheen te reizen moest ik overstappen in Carlisle. Volgens mij ligt deze stad aan Hadrians wall. Ik heb daar bij Cotswold Outdoor ( 5 minuten vanaf het station) gas gekocht. Volgens mij hadden ze geen campingaz maar wel primus en andere merken. Misschien heb je hier wat aan?

Willem_V
    Deelnemer

Ok bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.