HOME FORUM Materiaal en techniek Gas canister losdraaien

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hallo allen,

Ik heb een primus power gas cannister van 230g, met een draaiventiel. Daarop komt dan mijn Providus Fm 300G. Ik vroeg me af of je het gas kan losdraaien nadat je erop draaide.

Met campingaz heb ik namelijk al lichtelijk traumatische ervaringen met het loskoppelen, maar normaal kan dat met draaiventielen niet gebeuren, juist?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Dat zou geen probleem mogen zijn. Met campingaz heb ik trouwens zelf nog geen negatieve ervaringen, ging het ook om een ventiel?

Desiré De Waele
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Dank je voor je reactie. Ik denk niet dat die campingaz een ventiel had, al ben ik dat niet zeker.

Bij de instructies van mijn Providus Fm 300G lees ik nu wel: “Voor verwijdering of vervanging van het gaspatroon dient u eerst te controleren of de gasvulling leeg en de gaskraan zorgvuldig gesloten is.”

Ben je dus zeker dat ik het er van een vol gaspatroon kan draaien?
    Het gaat om dit gasvuurtje: http://www.asadventure.com/benl/providus-kookvuur-fm300g-1432c30003?id_colour=5806

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Een voor verwarring zorgende slechte vertaling uit het Italiaans?
    Zaken worden door elkaar gehaspeld.
    Dat heb je dikwijls bij ‘standaard’ instructies. Alles wordt dan op een hoop gegooid
    Dit is jouw type
    http://nature.providusit.com/?prodotto/fm300g/
    Blijkbaar verkoopt Providus ook prikblikjes en bijhorende branders. Die moeten eerst leeg zijn voor je de brander kan verwijderen

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ah bon, zo’n priktoestanden zijn wel heel retro. Misschien tijd dat je eens een nieuwe brander gaat kopen? Campingaz heeft goedkope branders voor op ventielbidons, maar hebben wel als nadeel dat ze enkel op bidons van hetzelfde merk passen (tenzij je nog een speciale adapter meeneemt). Andere, zoals die van MSR, zijn wel bruikbaar op diverse merken, maar wel wat duurder natuurlijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.