HOME FORUM Materiaal en techniek Garmin GPSMAP 65s track lijndikte

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Hallo,

Ik maak routes aan via de site routeyou.com, daar exporteer ik de gpx file van naar mijn gps toestel. Op mijn vorige Garmin Extrex 35 touch werkte dit perfect voor navigatie. Nu is de navigatie lijn zeer dik waardoor het onduidelijk is welke weg ik moet nemen.

Zie foto’s https://postimg.cc/gallery/Cd2dG1s

Als ik deze track dan start en achteraf stop via FIND, dan komen deze tracks niet in mijn garmin connect terecht.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ward,

Mogelijk begrijp ik niet goed wat je bedoelt in het eerste deel van de vraag. Ik zie niets bijzonders aan de blauwe lijn op de bijgevoegde foto. Die lijn is niet dikker dan op mijn 64s en met inzoomen wordt het alleen maar duidelijker. De kleur instelling van de lijn helpt wel om het contrast te vergroten met de achtergrond kleur van de kaart

Over de tweede vraag kan ik niets zinnigs zeggen omdat ik enkel terug val op mijn gps en de zin “Als ik deze track dan start en achteraf stop via FIND” chinees is voor mij

ward0
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Ivo,

Ik heb de kleur eens veranderd en verder ingezoomd, en dat is het duidelijker inderdaad.

Echter als je onderweg bent en snel even wil kijken naar de kaart, wil je toch niet constant op een zoom  van 30 m zitten  maar eerder op 300 m uitgezoomd. En dan is het voor mij redelijk onduidelijk, maar dat zal iets persoonlijk zijn zeker?

Heb jij automatisch zoomen actief dan binnen je Garmin instellingen? Of hoe pak jij dat aan?

Op de 65s moet je op FIND drukken en dan op stop track, zal wss anders zijn bij jouw dan.

Jij synct niet met Garmin connect dan?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Het probleem met uitgezoomde kaart is dat de (lokatie) pijl enigzins afwijkt van de werkelijke route en pas bij inzoomen nauwkeuriger wordt (zo is toch mijn ervaring).

ik moet bekennen dat is maar een klein deel van de mogelijkheden van mijn gps gebruik. Synct met garmin connect zegt mij niets. Ik zal het eens opzoeken.

Ik laad de route op de gps, kies de goede kaart en dan is het enkel op de plus en min duwen voor het zoomen. Voor sparen van de batterij speel ik met het achtergrond licht en de spaarstand zorg ervoor dat na max 30 sec het scherm wordt gedoofd. De rest blijft draaien tegen de achtergrond als ik geregeld moet controleren. (anders gaat hij gewoon uit) Wil ik terug beeld dan moet enkel de enter knop worden ingedrukt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.