HOME FORUM Wandelgebieden Forêt de Mormal

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Ik ben voornemens om in de week van 1 oktober in een meerdaagse tocht Forêt de Mormal te verkennen. Ik wil in Landceries starten en dan tegen de klok in een ronde maken. De bedoeling is om mbv kaart, kompas en GPS mijn eigen pad te maken. De vastgestelde wandelroutes, zoals GR’s, wil ik enigszins vermijden, tenzij er stukken bij zijn die beslist de moeite waard zijn.

Zijn er wandelaars op dit forum die al eerder dit bosgebied doorkruist hebben? Kennen jullie stukken natuur die ik beslist niet mag missen? Zijn er markante plekken die ik op mijn tocht gezien moet hebben?

Uiteraard wil ik op de mooiste plekjes bivakkeren en van daaruit het vele wildleven aanschouwen. Kennen jullie plekjes die zo idyllisch zijn dat ik daar mijn dag absoluut moet eindigen? En wat is jullie ervaring met het drinken van water uit de vele beekjes die door het bos meanderen?

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Het is alweer ruim 2 maanden geleden dat ik de voorgenomen tocht gelopen heb. Eindelijk heb ik dan nu kans gezien om het verhaal op te schrijven met de bijbehorende beelden. Ik ben benieuwd wat jullie er van  vinden en of het hier wandelaars nieuwsgierig genoeg maakt om dit onbekende bosgebied te verkennen.

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

Leuke site! Yep, lijkt me een leuk bos om te gaan wandelen.

Weer een nieuw woord geleerd; kazemat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kazemat

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.