HOME FORUM Stel jezelf voor Hans

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Dag allemaal,

Ik ben Hans H. uit de stille Kempen ( Mol) 38 jaar. Ik wandel regelmatig afstanden van 15 a 20 km en wil niet langer mijn droom uitstellen om ook eens meerdaagse tochten in mijn eentje of met een leuke groep te doen.

In eerste instantie ben ik opzoek naar een gebied waar ik volop in de natuur zit en waar ik genoeg camping mogelijkheden heb. Daar zou ik dan een dag of 3 / 4 willen doortrekken. Zelf dacht ik aan krijtlandpad , maar het eisleck trail zegt me meer . Al weet ik niet of dit een geschikt pad is voor een beginner als ik die alleen wil gaan.

Deze week heb ik met mijn rugzak gevuld met wat gewicht( 17 kg )al eens een dagtocht van 24 km gedaan in het Hageland. Ik moet zeggen dat het best wennen was om zo met die kilo’s op je rug te lopen.

Maar ik merkte zelf dat ik tegen het einde al een stukje minder last had van de rugzak en het wandelen ging tegen het einde al met iets meer genieten. Ik ben zeker van plan om wekelijks dit soort training te doen tot ik eind september dus voor een paar dagen weg ga.

Graag tips , uitnodigingen voor een beginnende trekker als ik . Ik heb goede schoenen , een rugzak van quacha waarmee ik het zal moeten doen , een geleende tent van 2.56kg North Face en zelf heb ik geinvesteerd in een luchtbed van Vaude nordessken + slaapzak 0 graden dons ( huismerk AS adventure) en lichtgewicht kookpot + simpele gasbrandertje. Alle tips of advies van leuke streken waar ik eventueel ook een lus wandeling kan maken zijn zeker welkom!

Vriendelijke groeten,

Hans

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Beste Hans,

mag ik je aanraden steeds een zeer gematigd tempo aan te houden als je met een volle bepakking loopt… een tempo waarvan je denkt dat je het 24 uur kan volhouden…
    zo breekt het lijntje niet en kom je later niet in de situatie dat zowel je schouders, je knieën en je rug het begeven ( is bij mij jammer genoeg het geval…) Ik heb dan ook al veel van mijn lichaam gevraagd en niet geluisterd naar wijze raad…

Ik denk dat je hier op het blog heel veel tips vindt, die ik nu niet hoef te herhalen…
    begin met enkele dagen… en leer daaruit… en zou bouw je geleidelijk op…

Veel geluk, en de moed om het geluk een handje toe te steken

Ignacio

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.