HOME FORUM Wandelgebieden Ecrins, van het pad af, tips gezocht!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 129

Hoi Allen,

Deze zomer wil ik in augustus naar de Ecrins, ik heb al een wandelroute bedacht ( met als leidraad de GR 54), maar eigenlijk wil ik meer en hoger. Ik wil graag af en toe van het pad af voor wat meer uitdaging. In Schotland en de Sierra Nevada ( Spanje) kon dat makkelijk maar daar zijn geen gletsjers. Mijn vraag aan jullie, weet er iemand een uitdagende hoge route die je zonder touw kan doen?

Of moet je in de Alpen toch echt op het pad blijven wanneer je solo reist..?

Mathieu Serruys
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van waar je in de ecrins zit. Heel lokaal kun je hier en daar wel een niet-technische top meepikken die niet over een gletsjer loopt denk ik. Ik zou eens de cols bekijken van de wandeling die je doet en de aangrenzende toppen, en dan op camp to camp opzoeken voor eventuele moeilijkheden?

Mathieu Serruys
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

En oja, wat voor mij een absolute trigger was om de ecrins te gaan opzoeken waren volgende fotoverslagen van Bruno Morez

https://picasaweb.google.com/110891209684458898699/ParcDesEcrinsSummer2010?noredirect=1

https://picasaweb.google.com/110891209684458898699/ParcDesEcrins2009?noredirect=1

Saskia
    Deelnemer
    Aantal berichten: 129

Wat een prachtige foto’s in de links, bedankt! Ik had zijn verslag ook al gezien op deze site. Mijn geplande route komt deel overeen met de tocht van Bruno Morez, dus dat beloofd veel moois. Ik heb nog wat toppen gezien vlak  bij de cols waar ik langskom die ik misschien op kan, zoals Pic Turbal, Mont Thabor en Le grand gabilier. Ik ga verder googelen op foto’s en beschrijvingen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.