HOME FORUM Materiaal en techniek Draagrugzak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

We zijn op zoek naar een draagrugzak voor een meerdaagse trekking die we deze zomer met onze dochter (11 maanden) willen maken. ( 7 dagen met tent en ezel)

De Deuter Kid Comfort II of III vinden we regelmatig in reviews terug. Bij Decathlon verkopen ze echter een versie: Kid Comfort Plus (http://nl.decathlon.be/kid-comfort-plus-id_8337899.html). Op de site van Deuter zelf vind ik echter geen enkele verwijzing naar dit model. Er is ook geen technische fiche beschikbaar. Iemand meer informatie over deze drager?

patria
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38
    JGoossens
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Van de kid comfort 2 en 3 vind ik voldoende informatie.  Over de kid comfort plus vind ik echter niets terug. Ik ben dus specifiek op zoek naar meer info over dit model.

patria
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Ik vermoed dat het de Comfort 1 is maar dan met een sunroof standaard. Anders is het een optie.

Voor zover ik kan terugvinden.

Flemke
    Deelnemer
    Aantal berichten: 11

Een waardig alternatief voor de deuter die je vernoemt is de poco plus van osprey.http://www.ospreyeurope.com/gb_en/view-by-series/child-carriers-packs/poco-series/poco-plus. Ee bestaat ook een duurdere poco premium waarbij je een extra rugzak aan de rugzak kan ritsen en een verzorgingsmatje krijgt (overkill voor mij)

Ik gebruik deze al een tijdje voor mijn 16m oude dochter en zowel zij als ik zijn er supercontent van. Nadeel v deuter rugzakken voor mij persoonlijk is dat de draagriemen mij nooit echt comfortabel zitten (net zoals bij hun wandelrugzakken). Daarom zou ik eerst een paar merken passen met kind aan boord alvorens te kopen.

Voordeel vd osprey is de iets grotere laadruimte vr extra’s (heb je wel nodig) en ook de voetsteunen wat het comfort vd ‘lading aan boord’ aanzienlijk verbeterd. Het leuke ad deuter dan weer is dat het kind er via de zijkant zelf kan instappen. Via de osprey gaat dit niet.

Passen maar!

Werner
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

En heb je al eens aan de VAUDE Jolly Comfort gedacht? Wij hebben zeer goede ervaringen met deze rugzak. Comfortabele schouder- en heupriemen, comfortabel zitje, zonnedakje (zelf hierover een regenhoes gemaakt), groot opbergvak…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.