HOME FORUM Materiaal en techniek Donsjas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 183

Met de winter en sneeuw weer voor de deur ben ik mij aan het oriënteren op een goede isolerende jas. Mijn voorkeur gaat uit naar dons, ivm extra warmte en lager gewicht en pakbaarheid.

Maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee en het gaat om een hoop geld. Zodoende probeer ik mij een beetje in te lezen op waar ik op moet letten. Zouden jullie mij willen verlichten met jullie praktijkervaringen en kennis?

Heb het winterkledij topic even doorgenomen, maar hoop hier wat meer specifieke details en ervaringen te vinden over praktische ‘features’ zoals een kap, baffles, materiaalgebruik, etc.

Ben heel benieuwd, alvast bedankt!

Sven
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Voor wat het waard is, in de Hema hebben ze een lichtgewicht donsjas voor 40 €. Ik schat zo’n 100g eendendons, 250 totaalgewicht. Helaas niet bekend hoe vriendelijk ze geweest zijn met die eendjes…

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380