HOME FORUM Tussen pot en pint Te koop of gezocht Denali Llama packraft

Tags: 

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Ik overweeg om mijn Denali Llama packraft met spraydeck te verkopen. Ik heb hem vorig jaar gekocht voor mijn reis naar zweden, alhoewel ik zeer tevreden was van de packraft lijkt het niet dat ik rap weer een dergelijke reis ga maken waar de packraft een echte meerwaarde bied.

Ik vroeg mij af wat ik zou kunnen vragen voor een 2dehands packraft, nieuwprijs is €1500 bij http://www.packrafting-store.de/Packrafts/Alpacka-Raft-Classic-Series-with-spraydeck::469.html

Iemand een idee of er een markt is voor 2dehands packrafts?

bergkonijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 188

Tja, kwestie van vraag en aanbod. Het aantal packrafters in België – Nederland is niet zo groot. Maar er zitten gegarandeerd mensen tussen voor wie de aankoop van een packraft met spraydeck een serieuze brok uit de financiën is. Dus als jij een 1-vakantie gebruikte raft in perfecte conditie te koop stelt tegen een prijs die minder is dan de aankoopwaarde min eventuele kortingen, dan denk ik wel dat je deze gaat kwijt geraken.

Ik zou in plaats van de vraag te stellen hoeveel zoiets moet kosten en of er een markt voor is er gewoon een prijs op plakken en deze hier te koop stellen. Enkele foto’s helpen daarbij. Naar deze draad linken vanuit de sociale media. Etc. Het staat eventuele kooplustigen vrij om af te dingen op de vooropgestelde verkoopprijs.
    Wat je jezelf ook kan vragen is hoeveel je ervoor wilt hebben. En afhankelijk daarvan je prijs te bepalen.
    Als er een markt is geraak je de raft kwijt. En er is 1 manier om dat te weten te komen; stel de raft te koop.

Arend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

Ik ben van plan om op lange termijn een packraft te kopen, dus voor een goede prijs heb ik misschien wel interesse. Ik weet alleen niet zeker of met mijn lengte (1.87m) de Yukon Yak of de Denali Llama de beste keus is. Dat zou ik dan eerst uit moeten zoeken/proberen. Verder sluit ik me aan bij het advies hierboven. Zet hem te koop en je komt er vanzelf achter ;). Je hebt niets te verliezen.

Hanzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Hallo The tiger, al beslist of je je packraft gaat verkopen? Ik ben wel geinteresseerd anders..

Grtz Hanzie

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Arend, mijn man heeft jouw grootte en hij zit wat op de wip tussen de twee modellen. Als je comfortabel wil zitten dan neem je beter de Denali Llama, als je ambities hebt met wildwater ga je beter voor de Yukon Yak (je kan je benen dan niet helemaal strekken maar dat is beter voor de stabiliteit). Enfin, dat is de uitleg die wij gekregen hebben. Je kan nog eens Joery zijn mening vragen. 😉

Arend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

Was na veel lezen inderdaad ongeveer tot dezelfde conclusie gekomen. Heb het er nog even met Joery over gehad en daar is uitgekomen dat met mijn binnenbeenlengte de Denali voor mij de verstandigste keus is.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

als je ambities hebt met wildwater ga je beter voor de Yukon Yak (je kan je benen dan niet helemaal strekken maar dat is beter voor de stabiliteit).

Een wat kleinere packraft waarin je je schrap kan zetten door met je voeten vooraan tegen de boeg te duwen geeft uiteraard veel meer stabiliteit in wildwater dan wanneer je dit niet zou kunnen in een ruimere packraft. Echter, als je tigh straps in je packraft aanbrengt dan maakt de grootte van je packraft niet meer uit gezien je je packraft nu kunt sturen met je tigh straps, ongeacht of je je nu kunt afduwen op de boeg met je voeten of niet. Een packraft met spraydeck waarin je geen bewegingsruimte hebt voor je benen is echt geen fun.

Peter
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Ik heb maar 1 korte packraft ervaring (eerste packraftweekend van Hiking advisor), maar toen had ik een Llama gehuurd van Willem. Met mijn 1.86m ging dat maar doordat ik mijn benen volledig kon strekken kreeg ik op den duur een beetje last van mijn rug. Ik denk 1 maat kleiner voor mijn lengte iets beter zou zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.