HOME FORUM Materiaal en techniek DeLorme AG-008373-201 inReach

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de DeLorme AG-008373-201 inReach two-way satellite communicator?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Heb je het over de eerste generatie zoals

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81-0dhmzTnL._SL1500_.jpg

of de wat recentere smallere versie zoals op volgende foto?

http://cdn.outdoorgearlab.com/photos/12/3/241779_17241_XL.jpg

Eloi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Oude model, Ivo.

Abisko
    Bijdrager
    Aantal berichten: 28

Ivo dat is het model zonder scherm en toetsenbord, daarmee kan je geen berichtjes sturen en ontvangen.

Ik heb hem vorig jaar gebruikt in Lapland. De kwaliteit en degelijkheid is prima. De communicatie via mail en sms werkt heel goed. Iedereen kan volgen op de kaart waar je zit. Zorg voor voorgeprogrammeerde berichten, het toetsenbord is onhandig.

Werkt prima, met enkele minpuntjes.

-De auto trace heeft niet gewerkt.

-De batterij is amerikaans model. Blijkbaar heeft dat een ander minimumvoltage nodig en geeft dit problemen op Europese stroom. Het probleem is als hij leeg is. Via usb op stopcontact laadde hij niet op. Noch via usb laden, noch thuis, noch in de camping in Noorwegen.

De enige manier om hem op te laden die ik gevonden heb is op laptop via usb die blijkaar wel de juiste spanning kan geven.

Je kan hem wel opladen via usb lader  zolang hij zelf opstaat.

Eerst thuis uitproberen.

Verder ben ik er heel tevreden over.

Te bestellen via Amazon Duitsland

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Tekstberichten gaat via koppeling met de smartphone als ik mij niet vergis.

Ooit een meegebracht vanuit de VS voor Joery. Hij is overgeschakeld op het recentere ontwerp.

Anders moet je hem eens contacteren om zijn ervaringen te horen.

Abisko
    Bijdrager
    Aantal berichten: 28

Je vergist je.

De Inreach heeft zoals elk gsm een uniek ins nummer dat geldt als telefoonnumer om berichten mee te sturen en ontvangen.

Je kan de Inreach optioneel aan je gsm koppelen of het of als gsm op satteliet berichten mee sturen en ontvangen. Sms of mail, facebook , twitter die het thuisfront ontvangt met de coordinaten en kaart waar je zit. En de mama stuurt dagelijks groetjes met info hoe het met de kat is.

Het is gewoon een domme gsm op satteliet met noodfunctie.

Als je de explorer versie gebruikt kan je er ook kaarten opzetten en als gps gebruiken. Als ik de kwaliteit ervan niet zo goed naar ik gehoord heb.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.