HOME FORUM Materiaal en techniek De kunst van "kakken"

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Momenteel verbrand ik achteraf zo goed mogelijk mijn WC-papier. Zijn er nog goede gebruiken in omloop?

Ik beken: solo neem ik eigenlijk geen schepje mee. Ik zoek enkele struikjes op waarvan ik hoop dat er uiterst zelden iemand loopt.
    Nemen jullie steeds een schop mee? Welke afweging maak je daarbij?
    Gebruikt iemand zijn schepje ook voor alternatieve doeleinden? (multi-purpose is een mooi woord, valt er nog iets nuttigs te doen met een schopje)

’s Winters nabij onbemande hutten zonder gemak: waar doe jij je behoefte? Is er een algemene regel? (naast de hut/achter de hut/afstand/richting/concentreren/spreiden/…)
    Er zijn 2 zaken waar ik me zorgen over maak:

• tijd om stront te verteren: als die meter sneeuw uiteindelijk gesmolten is, blijft uw kak (hoelang) nog liggen. En dan komen zodra het goed weer is, toeristen en kinderen die berg op…
    • na de volgende sneeuwval zijn uitwerpselen e.d. niet langer zichtbaar. Waar ga je dan sneeuw nemen om te smelten? (het dak lijkt redelijk veilig, maar dat is ook niet altijd even proper)

Afin, ik hoop dat de titel niemand afschrikt. Ik denk dat het onderwerp van mijn vraag wel duidelijk is 🙂

Klipdas
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Gebruikt iemand iets anders dan een schepje, om z’n putje te graven?

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Een MSR Snow Stake. Weegt om en bij de 20 gram en kan ik gebruiken als extra steun bij het opzetten van de tarp.

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

Ik heb geen schep bij. Ik hou het er meestal op door op een afgelegen plekje te poepen. Na afloop leg ik een steen op het wc papier.
    Hoog op de berg begraaf je beter je behoeften niet. Dat duurt veel langer om te verteren als het begraven is.
    Wc papier begraaf je beter ook niet. Dit heeft ook met de vertering te maken. Daar moet water aan kunnen. En je wil ook niet dat zulke dingen in je gezicht vliegen. Vandaar de verankering met een steen.
    Die steen zoek ik voor ik me neerhurk.
    Zo ver mogelijk van de hut en enige waterplaats weg. Ook niet midden op het pad.
    Als je met meerdere bent dan graaf je 2 hollen in de sneeuw. Een voor de mannen om te pissen en een voor al de rest. Dat 2e hol is best een beetje beschut. Uw gat en koude wind gaan niet samen. Sneeuw pakken om te smelten doe je aan de andere kant van de hut. En die sneeuw controleer je op witte kleur.
    Dees is de handleiding: http://www.penguinrandomhouse.com/books/202954/how-to-shit-in-the-woods-3rd-edition-by-kathleen-meyer/ Ik zou eens de moeite moeten doen om het door te lezen.
    In d’Amerika; poepzak. Alles moet mee.

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Hoe denk je dat elfenheuvels ontstaan ? :p

Als ik in het wild ga zorg ik dat ik dit niet vlakbij een rivier doe of op een plek dat er gemakkelijk iemand zou komen. (ik wandel soms best lang eer ik een geschikte plek vind om te gaan).
    Gebruik zo min mogelijk toiletpapier en leg dit er bovenop en dan dek ik het af met een steen of 2.

Het toiletpapier meenemen achteraf hangt af van waar en hoeveel toiletpapier het is (alleen het toiletpapier dan, andere dieren lopen ook niet met een poepzak rond).

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik neem altijd mijn gebruikt toiletpapier mee en begraaf of bedek de uitwerpselen zodat ze niet meer zichtbaar zijn. In de Ardennen neem ik een schop mee omdat de ondergrond bij los zit. In de bergen heeft dat weinig zin wegens een te ruwe bodem.

In de winter graven we een diepe put in de sneeuw, liefst met nog een muurtje eromheen als er weinig beschutting is voor de wind. Een poep die gesneeuwstraald wordt, is geen pretje.

Bij papier verbranden moet je heel hard opletten dat er geen brandgevaar is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.