HOME FORUM Wandelgebieden De Bloedsteen Queeste

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Ruim een maand geleden ben ik in de mogelijke voetsporen getreden van een man uit het Stenen Tijdperk, op zoek naar bloedsteen op het eiland Rum. Om de fantasie van ons wandelaars te prikkelen en wellicht te bewegen om ook zoiets te gaan ondernemen, heb ik mijn verhaal beschreven op http://www.voetsporen.nl

Ik wens jullie veel leesplezier!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Arjen,
    mooie insteek voor je verhaal.
    Ik hou wel van de beschrijvende stijl.
    Ook de foto’s spreken me heel erg aan.
    Soms vloekt het een beetje als je zintuiglijk in beweging bent om indrukken op te slaan
    om dan nog eens het fototoestel te nemen om beelden te maken.
    Maar achteraf, als je er iets over wil delen met anderen eigenlijk wel een meerwaarde.

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Vroeger liep ik met een complete DSLR camera en een paar extra lenzen te zeulen, tegenwoordig neem ik “genoegen” met een goede fotocamera met een vaste (tele)lens. Alle indrukken leg ik bijna automatisch vast op de gevoelige sensor. Deze, en ook een paar eerdere wandelingen, heb ik gemaakt met het avontuur vooropgezet. Het doel en de weg is enigszins bekend, alleen het avontuur onderweg nog niet. Meestal komt het avontuur vanzelf.

De beschrijvende, of liever verhalende stijl, heb ik bewust gekozen. De meeste wandelverhalen zijn gericht op feitelijke (toeristische) informatie en de gebruikte spullen. Maar ooit zei een kennis van ons schamper dat hij in onze verhalen (toen nog Arjen & Sandra’s Voetsporen) het zweet, de ruzies en de tranen miste. Dat was een grapje, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Daarom probeer ik nu indrukken en beleving te beschrijven. De hoofdpersoon is gereduceerd tot “wandelaar” en het wandelgebied wordt mythisch ipv een geoco├Ârdinaat.

De persoonlijke reacties zijn dan ook wel geslaagd te noemen. Ik heb al met diverse wandelaars contact gehad die mijn voetsporen volgden met het avontuur in gedachten, of dit van plan zijn te gaan doen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.