HOME FORUM Materiaal en techniek Cumulus slaapzak voor zomertrekkings in Scandinavië & IJsland

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Hi allemaal,

Voor onze aankomende trektochten in Noorwegen (hardangervidda) en IJsland (volgend jaar pas) willen we een donzen slaapzak van Cumulus aanschaffen en we hebben er een aantal op het oog, maar twijfelen nog over welke slaapzak we het beste kunnen bestellen. We willen het niet koud hebben, maar het zou ook zonde zijn om een te warme slaapzak te kopen en dan voor niks extra gewicht mee te slepen. We hebben allebei nog nooit een donzen slaapzak gehad, dus we hopen dat jullie ons kunnen adviseren:

Mijn vriend twijfelt nu tussen de cumulus lite 300 (640gram, comforttemp 4graden) en de lite 400 (755gram, comforttemp 2 graden). Ik heb het wat sneller koud dus ik twijfel tussen de lite 400 en de panyam 450 (835gram, comforttemp 0 graden). Als matje hebben we de thermarest neo-air XLite (R3.2) en de thermarest (R3.8). Bij kou kunnen we evt in thermisch ondergoed slapen, maar we hebben geen donzen jas.. wel een fleece trui maar die hopen we eigenlijk als kussen te gebruiken 😉

We horen graag jullie ervaringen met de cumulus slaapzakken!

Lisanne & Arend

Liz
    Deelnemer

PS. Als er geïnteresseerden zijn om gemeenschappelijk bij cumulus iets te bestellen, laat het dan weten, dan kunnen we wellicht groepskorting regelen. Wij wonen in Rotterdam en willen op korte termijn gaan bestellen.

Kasper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Hallo Lisanne,

Mijn vriendin heeft een Cumulus LiteLine 400, ze is er heel tevreden over. Het enigste dat ze misschien als minpunt kan geven is dat ze vind dat de slaapzak nog al ver open staat vanboven aan de nek. Maar dit lost ze bij koude nachten op door een buff aan te doen. Ze  heeft er vorig jaar in Dovrefjell en Trollheimen ( Noorwegen ) in geslapen, we waren daar in september. Ze heeft het nooit koud gehad ofzo. Wij gebruiken wel een zijde liner maar dit is vooral om de slaapzak proper te houden. Deze weegt ook maar een dertigtal gram. Dit jaar nemen wij dezelfde slaapzak ook mee naar Sarek in Zweden. Dit in de periode augustus/september. Moesten er koude nachten zijn doen we ook ons thermisch ondergoed aan. Ik kan je wel al zeggen eens je in een donsslaapzak hebt geslapen wil je niet meer snel een andere. 🙂

Liz
    Deelnemer

Dankje, Kasper! Dat klinkt heel goed, ik denk dat ik ook voor de 400 ga. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen 🙂 Mijn vriend is er nog niet helemaal over uit, heeft iemand ook ervaringen met de line lite 300?

Liz
    Deelnemer

Nog een ander vraagje: waar hebben jullie die liner van 30gram vandaan? Zo licht heb ik ze nog niet gezien!

Kasper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Hey Lisanne,

Ik ben eigenlijk totaal vergeten waar we deze hebben aangekocht. Ik denk dat we hem in Reykjavik hebben aangekocht. Maar er staat dus geen label in de liner.

LFone
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

Mijn vriendin had een Lite Line 300 maar heeft hem uiteindelijk toch laten bijvullen tot een 400. Bijvullen was bij Cumulus trouwens € 35,- (excl. verzendkosten heen en terug).

Probleem bij haar was dat ze veel op haar zij slaapt en er bij een 300 dan erg weinig dons aan de onderkant zit. Zelf heb ik het ’s nachts vrij snel koud en ben ik vanaf het begin al erg blij met mijn 400.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.