HOME FORUM Tussen pot en pint Club packraft Grensmaas 29-30 juli

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Volgend weekend, 29-30e dus, ga ik een 2-daagse packrafttocht ondernemen op de Grensmaas met wildbivak onderweg op een eiland in de rivier. Iedereen met packraft is welkom om me te vergezellen.

Zaterdag neem ik in Maaseik (bushalte Van Eycklaan) om 10u39 lijnbus 45, overstappen te Maasmechelen Centrum op bus 63 om 11u38, afstappen te Smeermaas Kruispunt om 12u04. De packraft wordt opgeblazen op de kajakhelling aan de kruising van de Brugstraat met Maasdijk. Zondag schat ik rond 15u weer aan te komen te Maaseik na 36km peddelen.

Ik zie wel wie er onderweg ergens aansluit. Ik heb alvast een grote groepstarp mee waar 5-tal personen onder kunnen overnachten. Ik veronderstel dat er niet meer dan 4 man zal aansluiten, maar wil je zeker zijn van een plek onder mijn tarp zodat je je eigen tent niet hoeft mee te zeulen, geef me dan best een seintje om je plekje te reserveren. Als je mee slaapt onder de tarp heb je best een bivakzak of iets dergelijks nodig tegen de muggen. Verder neem je zeker ook een lange broek mee tegen de netels. 😉

Tot dan!

Dit bericht is ook gepost op de Facebookgroep Packrafting in Belgium.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Met Sven de Grensmaas afgevlogen. Met slechts 10m³/s te Borgharen en 32m³/s te Maaseik was het ideaal voor wie graag speelt in de vele kleine stroomversnellingen. Nog niet eerder bij zo’n laag debiet de Grensmaas gedaan. Opvallend was deze keer de helderheid van het water. Bijna overal kon je de bodem zien waardoor je af en toe wel eens een grote vis kon spotten, iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt op de Grensmaas. Tussendoor goed van de stevige ZZW-wind geprofiteerd en de helft van de afstand afgezeild, Sven als een treintje op sleeptouw genomen, wat maakt dat we de hele afstand toch in 11u hebben geklaard.

Enkele foto’s:

Het zijriviertje de Geul verkennend.

De monding van de Geul

Kudde paarden in de Maas.

Kudde paarden in de Maas

Sven op één van de kleinere stroomversnellingen.

Sven op één van de kleinere stroomversnellingen

Bivak tussen de bloeiende kattestaart en watermunt op een eiland in de Maas.

Bivak

De ondiepe Grensmaas van op het bivakeiland bij zonsondergang.

Bij zonsondergang

’s Morgens onder de tarp.

's Morgens onder de tarp

De stroomversnelling bij het bivakeiland.

Stroomversnelling

Eén van de grotere stroomversnellingen op de Grensmaas, een uitdaging bij het lage debiet.

Grotere stroomversnelling

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.