HOME FORUM Tussen pot en pint Club H-A : 25-26 januari 2014

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 36

Graag ga ik ook mee. Net toestemming gekregen van mijne sjoe

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Ik ben zeer geinteresseerd in tarpen, maar heb er helaas nog geen kaas van gegeten. Vergeef me aldus deze “domme” vraag: betekent de groepstarp dat we een bivakzak moeten meenemen?

JanE
    Deelnemer

Sven, zijn er domme vragen? Een beetje rond zoeken op het internet en deze site op tarpen had je wel al veel wijzer kunnen maken.

In principe is een tarp een zeiltje. Dit kan van groot naar klein gaan. Zoals er verschillende soorten tenten zijn zijn er verschillende vormen van tarpen. De bedoeling is beschut te liggen en toch weinig gewicht te moeten meesleuren. Je ligt ook meer open ten opzichte van een gesloten tent, wat toch een aparte ervaring is.

Afhankelijk van de vorm en de grote van de tarp heb je meer of minder kans om eens wat last te hebben van eventuele neerslag en wind. Bij een grote tarp waar je met verschillende personen onder ligt is het evident dat er plaatskes bij kunnen zijn waar de kans op wat nattigheid groter is dan bv. tussen twee anderen in.

Je slaapt zonder binnentent meestal op een soort van grondzeiltje. Om je slaapzak en matras zo proper en droog mogelijk te houden is een bivy wel aangewezen . Alles hangt van het weer af.

Je hebt ook tarpen waar een binnentent bijpast. Dit is dan een grondzeil met meestal voor de rest muggengaas hier kan je zeker zonder bivy in slapen.

Als je een bivy ter beschikking hebt breng die dan mee zou ik zeggen.

JanE

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Amai Jan, wat hebt ge daarvoor moeten doen om van uwe shoe nog mee te mogen? 🙂

Dan is de groep nu compleet.

Wat het slapen onder groepstarp betreft, een bivakzak is daarbij geen noodzaak, maar een grondzeiltje meenemen waarop je slaapmatje en wat gerief kan liggen is wel aangewezen. Heb je geen specifiek grondzeiltje, neem dan paar vuilniszakken mee om op te liggen.

JanE
    Deelnemer

Ik ga hier op het internet niet uit de doeken doen wat ik heb moeten doen om mee te mogen gaan van mijne sjoe. Het zou iemands anders zijn vrouw op bepaalde gedachten kunnen brengen.

En voor alle duidelijkheid het was mijne sjoe en niet mijne shoe. Mijn schoenen zouden niet liever willen dan altijd met mij op stap te gaan.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Ik moet hier dringend op zoek naar een vind ik leuk button integratie 😉

Dzjow
    Moderator

Vergeef me mijn schrijffout Jan. We zullen de verhalen over uwe sjoe misschien nog wel horen op het weekend ’s avonds tijdens het lekkere dessertje onder de groepstarp of zo. Al begin ik intussen wel vermoedens te krijgen waarom je het dessert de vorige keren nog nooit gehaald hebt. :-p
    Morgen toch eens beginnen werken aan die groepstarp. 🙂

David
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Schitterend hoe iemand zijn sjoe heeft moeten overhalen. Ik kan het me levendig voorstellen. Hopelijk heb ik bij een volgend bivak-weekend wel beschikbaar. Veel wandelplezier.

Dzjow
    Moderator

De groepstarp is klaar en smeekt om bivakvriendjes. 🙂

16u werk aan gehad (waarvan bijna de helft alleen al nodig was om de 22 tieouts op de tarp te stikken).
    Specs:
    – 3.00×3.75m flat tarp met 18 tieouts met linelocs, 4 panel tieouts met chock cord
    – Stof: 30D 1,47oz/yd² silnylon (dus niet voor het lichtste silnylon gekozen)
    – Gewicht: 662g zonder guy lines en linelocs, 840g alles inclusief.

Wie dus overweegt om mee onder de tarp te gaan liggen komend weekend kan met deze fotokes een beter idee krijgen aan wat je jezelf kunt verwachten. 4 personen kunnen comfortabel onder de tarp liggen. Met meer gaat ook maar liggen we dicht tegen mekaar en wordt het minder gezellig ’s avonds als het zou regenen, dus ik zou willen vermijden om er met meer dan 4 onder te gaan liggen. Indien nodig neem ik mijn trailstar dus nog wel mee. Als er iemand zijn eigen tent/tarp meeneemt, laat het me tegen vrijdag weten zodat ik weet of het nodig is om mijn trailstar ook mee te nemen of niet.

Pieter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 10

Ik zal ook mijn trailstar meenemen. Hij is nog wel niet gesealed dus als er iemand mee onder wil slapen moet die ook een bivy bag hebben.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Zeer leuk die groepstarp en voor een erg mooi gewicht. Hoeveel kost zoiets om te maken?

Dzjow
    Moderator

Zeer leuk die groepstarp en voor een erg mooi gewicht. Hoeveel kost zoiets om te maken?

Dit heeft me ongeveer 75€ gekost aan al het materiaal. Ter vergelijking, de prijs van de 3.20×3.20m grote supertarp van MLD is het dubbele.

JanE
    Deelnemer

Ik heb ook mijn tarpje (solo) bij.

Bart
    Deelnemer
    Aantal berichten: 22

Prachtige tarp, dat ziet er professioneel uit!

En ik laat woensdag nog weten of ik al dan niet een eigen  tent meeneem.

chaplain
    Deelnemer
    Aantal berichten: 20

De tarp ziet er goed uit!!

Al meer informatie over waar en wanneer we afspreken? Welke wandeling en bivak plaatsen we aandoen?

Dit om te weten hoeveel water ik best meeneem.

Groeten

Bram

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.