HOME FORUM Stel jezelf voor Charlotte stelt zich voor

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Hoi iedereen!

Ze noemen me ook wel eens Charlie of Lot, maar mijn echte naam is Charlotte. Studente kinesitherapie aan de KUL die je wel al eens in de een of andere sportsetting kan terugvinden.

Ik was nog geen jaar oud toen mijn ouders me reeds in de zomer op vakantie naar de bergen namen, en toen ik zelfstandig kon lopen was het telkens de ene dagwandeling na de andere, 3 weken aan een stuk. Op iets oudere leeftijd nam ik deel aan de 20km “kidsrun” van Sierre-Zinal en deden we onder begeleiding van een gids enkele toppen bedekt door gletsjers (Bishorn, Flüchtkögel). Over de jaren heen heb ik ook een sterke passie voor het skiën ontwikkeld en het technische aspect van het mountainbiken. Ja, alles wat in groene omgevingen en/of in wat bergachtig gebied voorkomt kan me wel bekoren!

Nu ik reeds 22 jaren op de teller heb en redelijk alleen ben om deze passie te delen, wil ik graag meer zelfstandig gaan hiken en ook op langere routes. Aangezien ik weinig ervaring heb in het plannen van meerdaagse tochten, wil ik zeker en vast in contact komen met anderen die hier reeds wat meer ervaring mee hebben en/of hun tips willen delen en/of de mogelijkheid hebben om op een trip bij aan te sluiten ;-). Vandaar ook dat ik reeds meer dan een jaar dit forum volg… In 2012 onderging ik een operatie aan de rug, waardoor ik nog steeds een beetje op zoek ben naar mijn mogelijkheden en daarom doe ik in eigen land soms ook wel een dagwandeling (tot 30km) of in de zomer enkele routes met leuke hoogteverschillen (> 1000m).

Bel me, schrijf me,… neen, als je wil laat maar een reactie achter en hopelijk kruisen onze interesses wel eens ergens op het een of ander paadje 😉

Wandelende groetjes, Charlotte

–>reeds bewandelde plekken: Zwitserse Alpen (Zinal, Crans-Montana), Italiaanse Alpen (Monterosa), Maritieme Alpen (Mon Viso parco naturale, Alta Valle Pesio e Tanaro), Triglav, grossglockner, ötztal, Banff National Park, Jasper, 2 lussen Müllerthal

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Heel erg welkom, Charlotte. Je hebt al een mooi palmares bij elkaar blijkbaar, en al veel bergsporten gedaan. Ik hoop alvast dat je rug terug de oude wordt. Kom gerust af naar ons lenteontmoetingsweekend om tips op te doen!

Charlotte A.
    Bijdrager

Bedankt Debby! Hopelijk kan ik dat “palmares” nog heel wat verbreden… Bedankt voor de tip van het lenteontmoetingsweekend, ik vind het dan ook zeer jammer dat ik net dat weekend reeds belet ben. Maar ga zeker en vast uitkijken naar andere activiteiten waaraan ik eens zou kunnen deelnemen!

KevinP87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Hey Charlotte. Ik heb eind 2011 ook een rugoperatie gehad (hernia L5-S1).
    Tot voor een paar jaar terug, dacht ik ook dat meerdaagse tochten voor mij niet zouden mogelijk zijn. Maar met veel inspanning (rugverstevigende oefeningen) is dat voor mij nu totaal geen issue meer.
    Ik hoop dat voor u hetzelfde geldt 🙂 Al is elke rugblessure natuurlijk verschillend.

Cheers

Charlotte A.
    Bijdrager

Dank u Kevin om je ervaring te delen. Leuk te horen dat je met de rugverstevigende oefeningen er in geslaagd bent meerdaagse tochten te doen, dat geeft absoluut hoop. Ikzelf ben ook 5 dagen in de week bezig met oefenen om een zo goed mogelijk niveau te bereiken. Helaas ervaar ik tijdens dagtochten met al wat meer bepakking toch nog steken naar mijn been. Wat je schrijft geeft wel moed, want zoals jij duidelijk gedaan hebt, lijkt het me belangrijk je droom niet op te geven 😉

Groetjes!

KennyTheHiker
    Bijdrager
    Aantal berichten: 97

Hoi Charlotte!

Welkom op het forum.

Charlotte A.
    Bijdrager

Dank u Kenny! 🙂

Klaas B
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Ah, de Grossglockner! Ik ben een keer of tien in Kals geweest en heb quasi alles in de omgeving wat zonder klimmen bereikbaar is gedaan, maar die is mij altijd ontsnapt. Ook omdat ik naarmate ik ouder werd meer last begon te krijgen van hoogtevrees, waardoor ik vermoed dat het nooit meer zal gebeuren. Lucky you!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.