HOME FORUM Wandelgebieden Camino de Santiago

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Samen met drie vriendinnen ga ik in het voorjaar de Camino de Santiago lopen. Er zijn vele wegen te volgen.

Graag hoor ik welke tocht het mooiste is om te lopen qua natuur, maar ook qua afwisseling en moeilijkheidsgraad.

We hebben al twee keer in Nepal gelopen, dus we zijn wel wat gewend.

Graag tips en adviezen!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hallo Elaine, geen ervaring met de Camino maar ik heb je vraag ook op onze facebookgroep onder de aandacht gebracht.

Op de website van Roeland (die – naar ik vermoed – ergens in het buitenland vertoeft) vind je een beschrijving van diverse pelgrimwegen in Noord-Spanje waarbij hij ook de verschillen tussen enkele routes beschrijft, zie https://roversmountains.wordpress.com/camino-del-norte-2/.

Verder is er natuurlijk ook het Compostela-genootschap, dat elk jaar op de Fiets- en Wandelbeurs in Antwerpen staat.

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Ik zou zeker eens gaan zien bij Altavia in Antwerpen. Als ik me niet vergis wandelde de eigenaar naar Santiago.

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

We waren deze zomer van plan om de camino te fietsen vanuit Bordeaux. Een armbreuk in juni strooide wat roet in het eten. We hebben er dan maar een verkorte backpackversie van gemaakt + 3 dagen camino gewandeld tussen Fisterre en Muxia en een etappe van de portugese camino.

Ik veronderstel dat jullie vanaf de Pyreneeen willen vertrekken?

De meest rustige, uitdagenste en mooiste zou de optie noordcamino+primitivo moeten zijn. Maar je kan allerlei combinaties maken. Verwacht geen wildernisgevoel, al zal je natuurlijk wel mooie stukken tegenkomen. Het is hem vooral om het historische en culturele te doen, het religieuze aspect vormt uiteraard ook een rode draad. Al is de route natuurlijk, zoals ook de meeste van onze feestdagen bv, in het verleden gekaapt door de kerk.

Op het internet staat een massa informatie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.