HOME FORUM Materiaal en techniek Welke tarptent kopen?

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

In dezelfde gedachtengang twijfel ik eigenlijk al een tijdje over de Six Moon Designs Wild Oasis (tegenwoordig Deschutes Plus).

De tarp lijkt me erg aanlokkelijk vanwege zijn relatief lage prijs en het meshnet onderaan. Aangezien dit mijn eerste tarp zou zijn, lijkt het me een goede overgang van een klassieke double-wall naar een tarp.

Iemand een mening en/of ervaring?

Link naar genoemde tarp: http://www.sixmoondesigns.com/tarps/DeschutesPlus.html

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

@ Toon

de openstaande vraag richting Joery:
    Ik zou niet teveel zoeken richting chikara omdat het een merknaam is van gewoon silnylon.
    Laatst heeft iemand op BPL een eigen HH meter gemaakt (om de waterkolom te bepalen van stoffen). Een van de testen ging (zie eerste test in draad) over de 55gr silnylon van extremtextil.
    Lijkt een goede keuze als je niet voor een PU coating wil gaan. Strijk de bodem nog eens in met een verdunde siliconen coating dan wordt het vlak een stuk stroever en glijdt de mat minder.
    Gisteren mijn allerlaatste trailstar gemaakt met een catenarycurve van max. 2,5 cm op de ribben.
    Alles staat ook mooi strak en het dak zakt een fractie minder.
    Misschien moet ik nu eens aan een tramplite beginnen.

@ Arne
    Ik zou de afmetingen van een dechutes eens uitzetten met wat touw. Evt gebruik je dat draadwerk om de maten over te nemen op een stuk plastiek en de verschillende panden met tape aan elkaar te plakken. Voor de afspanpunten gebruik je dan ook gewoon dubbel gelegd tape met een stukje touw doorheen.

Met mijn 193 cm zou ik er niet aan beginnen als ik het grondvlak bekijk.
    Afgespannen tot tegen de grond zou ik niet genoeg ruimte hebben.

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals Joery zegt, vermoed ik ook dat zo een muggennet onderaan niet voldoende is wanneer het er echt op aan komt. Het lijkt me dat dit het enige verschil is met de gewone Deschutes. Die stond op mijn oorspronkelijke lijst, maar viel af door het formaat van het innernet in combinatie met mijn eigen formaat (1.89). Op hun eigen website vermelden ze dadelijk als FAQ: I’m over 6′, will I fit? Dus zelfs zonder innernet is ie waarschijnlijk eerder krap.

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Die twee zijn tegelijk doorgekomen…

@Ivo Hopelijk gaat het de goede richting uit met je vingers. Ik heb een stuk silnyl voor een grondzeiltje. Ik ga er sevens mee aan de slag. Ik moet nog zien hoe ik het juist ga combineren met het muskietennet. Dank voor de tip over het insmeren. Ik stel voor dat jij als eerste een tramplite maakt en wij dan allemaal profiteren van je ervaring. Akkoord?

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.