HOME FORUM Wandelgebieden budgetvriendelijke wandelgebieden- Wicklow Way ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

Hey !

Wij zijn een paar jonge gasten (21 jaar) die vorig jaar de Tour Du Mont Blanc hebben afgelegd en sindsdien de smaak te pakken hebben. Nu vinden we dit jaar niet direct een interessante en vooral budgetvriendelijke route . Ons oog viel op de Wicklow Way, maar we vragen ons af of deze ons zal kunnen bekoren na vorig jaar 🙂 . Mensen die hier ervaring mee hebben ?

Of zijn er hier mensen die trails kennen die redelijk goed bereikbaar zijn en binnen een studentenbudget vallen ? We doen vooral aan wildkamperen en de conditie zit zeker goed .

Alvast bedankt !

Grtz, Jules

Klaas B
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Wat verstaan jullie precies onder budgetvriendelijk? Over welk budget spreken we dan precies? En ik vermoed dat het voornamelijk over transport- en verblijfskosten gaat, of ook over budgetvriendelijk materiaal dat jullie gebruiken (en dat dus mogelijk een aantal zaken al uitsluit)? 🙂

JulesVV
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

Ik denk dat we vorig jaar een 500 euro kwijt waren aan vervoer, campings en eten & drinken . En dat was voor velen echt wel genoeg, dus dat is wel zowat het maximum budget .

Transportkosten zijn de grootste hap geweest , verblijfskosten werden enkel betaald indien er geen mogelijkheid was tot wildkamperen 🙂 .  En qua materiaal zitten we wel goed, eens we op pad zijn en eten meehebben kunnen we echt wel onze plan trekken. We zijn allemaal scoutsleiders, en hebben in die jaren wel wat gerief verzameld .

Grtz,

Jules

Thomas
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Voor dat geld, zijn er wel redelijk wat opties hoor. Neem nu dat je nog 200 euro aan kosten ter plaatse hebt (hostel, pub, eens een pint drinken,…), kun je in Europa veel bereiken met 300 euro. Ik heb net voor 200 euro vliegtuigtickets naar Schotland heen-en-terug geboekt voor in juni. Was ik een maand of 2 vroeger geweest, was het waarschijnlijk nog een pak goedkoper geweest. Chartervluchten naar de Canarische eilanden kunnen ook best wel goedkoop zijn. Als je een auto ter beschikking hebt, ligt natuurlijk alles op het vasteland binnen handbereik voor dat budget.

Of de wicklow way zal bevallen, kan alleen jij achteraf vertellen 🙂 Sowieso is het een heel andere setting dan de Alpen, een veel ouder gebergte met toch wel heel andere eigenschappen.

patria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Wij zaten vorig jaar in Frankrijk (Alpen Noordzijde Mercantour) en waren voor 2 personen van “deur achter ons toe” tot “terug thuis” (reis/verblijf/eten/….) 1100€ kwijt voor 2,5 week wandelplezier. Het moet dus kunnen. Als je geen goedkope vlucht meer kan boeken en je deelt een eigen auto met meerdere chauffeurs is de reis deelbaar en betaalbaar. Je bent met 24u auto-reizen zo in Scandinavië.

Of

https://www.altituderando.com/Tour-du-Chambeyron  ; http://www.gr-infos.com/gr58.htm

Bij deze laatste kom je over een drieduizender en van daar uit zie je ook het Mont Blanc-massief. De streek pretendeert 300 zon-dagen per jaar. Wij hebben 1 dag toen wat regen gehad.

Veel succes!

Patrick

DriesV
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Ik ben deze zomer 9 dagen gaan wildkamperen ten noorden van parc Les Ecrins voor minder dan 300€.
    En dat was met 3 hotelovernachtingen + restaurants + soms eens iets gaan drinken bij.
    Of vlieg goedkoop naar Malaga, en met een simpele busreis via Granada staat ge al snel in de Sierra Nevada (aanrader buiten de zomervakantie).
    In Scandinavië (of Zwitserland) bent ge al sneller wat geld kwijt (zeker omdat scoutsleiders meestal liever meer dan 1 pint drinken).

Lees de reisverslagen op deze site eens of kijk domweg op Google Earth wat rond waar er overal bergen zijn (dat laatste is letterlijk mijn techniek elk jaar). Koop daarna een kaart en varieer wat van de mooi uitgestippelde routes.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1010

Ik heb geen mening over de Wicklow Way maar als je echt wil, kan je de onkosten beperken tot de reis naar je bestemming. Kies gewoon een gebied waar je kan bivakkeren. Eten moet je thuis ook. Dan is het gewoon een kwestie van de transportkosten te berekenen. Sommige lage kost vlieg maatschappijen zijn onklopbaar qua prijs. Dan is het even uitzoeken wat de bijkomende kosten zijn tot je startplaats.

Ik heb al verschillende keren de nachttrein gebruikt vanaf Parijs richting Pyreneeën (lijn ax les thermes/l’hospitalet pres l’andorre). de berekening daarvan is simpel. Net opgezocht dat een reis vanaf brussel tot de Pyreneeën volgens de goedkoopste formule (prem’s) in juni  je 88 euro enkele reis gaan kosten. Je stapt uit de trein en je kan de berg op.

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Low budget: Kijk waar je kan komen met Eurolines (busmaatschappij). Ik heb zojuist een buskaartje, retour vanuit Rotterdam naar Chamonix, gescoord voor half juni. 57 Euro. Ik ga daar 6 dagen lopen, wildkamperen, neem al mijn eten mee dus verwacht ter plaatsen bijna geen kosten. Ikzelf zit erg krap, maar op deze manier kan ik meerdere keren per jaar op vakantie.

Ook interessante plaats om uit te stappen is Aosta. Verder kun je met overstap in Parijs op de meeste plekken wel komen met eurolines.

Goedkope vluchten zijn ook een optie, maar met ruimbagage en alles kom je vaak toch prijzig uit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.