HOME FORUM Tussen pot en pint Boek ' De weg naar de Alpamayo'

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Nog vier maanden geduld en dan komt het langverwachte boek DE WEG NAAR DE ALPAMAYO – EEN WAARGEBEURD VERHAAL OVER LIEFDE BERGEN EN PASSIE uit.

Dit boek is niet zomaar een relaas van diverse reizen en klimtochten. Het is een regelrechte roman geworden. Een volbloed ‘reisverhaal’, een onvervalst ‘bergsportboek’ en een ‘pur sang’ lovestory.

Kortom een boek waar zeker niet alleen reislustige avonturiers zullen van genieten, maar allen die houden van ‘houden van’… en geïnteresseerd zijn hoe je een goede relatie in stand houdt… of niet…

Meer info vinden jullie op de website van UITGEVERIJ LANNOO IN DE CATALOGUS VAN 2015 OP BLADZIJDE 137

Het boek wordt voorgesteld op zaterdag 9 mei om 17 u 00 in het OC Lecca in de Lekedorpstraat 51 te 8600 Leke-Diksmuide.

Mits een seintje vooraf op ignacebral@telenet.be zijn jullie welkom

De auteur is Ignace Bral : gediplomeerd bergwandelaar, temperamentvol klimmer, muilezeldrijver, wandelgids en verteller.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Mooi Ignace.

Ben je naar/op de Alpamayo geweest?

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Beste Steven en alle andere lezers en volgers van Hiking Advisor ook natuurlijk,

Ja, ik ben op de top van de Alpamayo geweest.

Op 23 juli 2002 ( ik herinner het me alsof het gisteren was) stond ik in het gezelschap van de Peruaanse gids Marco Perez op de top van de Alpamayo.

We klommen langs de zgn. Ferrariroute.. deze route wordt de laatste jaren wat minder gebruikt bij mijn weten.

Meer en meer klimmers gebruiken nu de meer naar rechts gelegen French Direct.

Ik raad iedereen aan de Alpamayo eens te googlen en waarom niet in zijn droomlijstje op te nemen.

In het boek de weg naar de Alpamayo schets ik o.a. mijn ontwikkeling van laaglandkind tot alpinist.

Het boek gaat echter over veel meer dan alleen de bergen… lees het… zou ik zeggen .

Het boek komt uit op 5 mei 2015.

Meer info in het eerste bericht.

Tot later,

Ignace

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Net het boek uit.

Een sterk staaltje vakmanschap wat schrijven en inspireren betreft.
    Een aanrader voor allen wie het leven, bergen en liefde lief heeft.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Inderdaad een goed boek. Ik schreef een boekbespreking op mijn blog: https://debbiestochten.wordpress.com/2015/04/24/boekbespreking-de-weg-naar-de-alpamayo/.

whiskyberg
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dit boek raast als een rollercoaster. Het stuwt je met allerlei loopings doorheen de passie van de auteur. Je komt bruusk tot stilstand bij herkenbare zaken, om dan terug te vliegen in een volgende kronkel van deze bergfanaat. Mag ik een kaartje voor een volgende rit ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.