HOME FORUM Stel jezelf voor Bob

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Dag iedereen, ik ben Bob.

Al een aantal jaren snuister ik door deze forumberichten en reisverslagen zonder écht verbonden te zijn met jullie. Nu vond ik het tijd om me eindelijk een account aan te maken om zo mee te kunnen spreken op het forum.

Ik ben 21 jaar en student. Op m’n 17e wilde ik eindelijk eens de buitenwereld verkennen, en dat deed ik héél dicht bij huis. Omdat ik in Aalst woon, was ik steeds gefascineerd door de Dender, de rivier die door Aalst stroomt. In de zomer besloot ik deze stroomopwaarts te volgen tot het niet meer ging; van de monding (Dendermonde) tot de bron (Jurbise). Dat was, na de tweedaagse staptochten bij de jeugdbeweging, mijn eerste echte kennismaking met het maken van meerdaagse tochten. Overnachten deed ik in weides van boeren, na het gevraagd te hebben natuurlijk.

Sindsdien ben ik besmet door het wandelen en het ontdekken. De jaren nadien volgde ik enkele GR-routes, alleen. En met familie maakte ik dagtochten in het Zillertal, een 5-daagse huttentocht in de Grossvenedigergruppe, en de Tour des Muverans in Zwitserland. Vooral de tocht rond de Grossvenediger maakte een diepe indruk op mij: de hoogte, de stilte, het door mensen onaangetaste landschap..
    Vorig jaar volgde ik met een vriend de Stubaier Höhenweg. Helaas was het 5 dagen vol regen en dichte mist. Ondanks het gebrek aan uitzicht en de natte omstandigheden gaf ook die tocht veel voldoening, en het was zeker de moeite waard.
    Het zijn dus huttentochten waar ik nu heel veel van geniet. Maar het solo-rondtrekken trekt me ook nog steeds aan, hoewel ik mijn kampeermateriaal toch al 3 jaar niet meer gebruikt heb. En buiten België heb ik het solo nog niet aangedurfd.

Deze zomer ga ik terug met die vriend en leeftijdsgenoot een tocht maken, maar ik heb nog geen idee waar..

Graag wil ik nieuwe mensen leren kennen die dezelfde passie delen, en ik denk dat ik hier dan wel op de juiste plek ben. 🙂

Veel groetjes,
    Bob

Jef Dr
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

hey Bob,

welkom hier!

Ideeën waar precies deze zomer op pad te gaan zal je dankzij het forum wel krijgen vermoed ik :-).

Wij trekken deze zomer ook naar Hohe Tauern.  Alleen nog ni beslist of het rond Venediger zal zijn of rond Grossglockner…

Thomas
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Welkom Bob.

Tof concept voor je eerste meerdaagse tocht. Ik moet zeggen dat je ervaringen mij ook inspiratie geven voor mijn tocht in augustus, ben namelijk op zoek naar iets van 4-5 dagen in de Alpen 🙂

En je bent hier alleszins op de juiste plek!

Bob
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Dankjewel, Jef en Thomas.

Inspiratie genoeg hier, inderdaad.

En ja, Jef, bekijk gerust eens de hutten en routes in het Virgental en rond de Grossvenediger. Als je wil weten welke route ik heb gevolgd, laat maar weten dan. 🙂

Klaas B
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Beide zijn zeer de moeite, Jef. Ik heb na een bezoek of zes aan Kals (een dorpje aan de voet van) zowat alle hoeken van die regio gezien en toch vind ik elke keer ik daar terugkeer wel wat nieuws (los van het feit dat ik ook gewoon niet uitgekeken raak op het niet zo nieuwe). 🙂

En welkom, Bob, uiteraard!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.