HOME FORUM Stel jezelf voor Bob

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Dag iedereen, ik ben Bob.

Al een aantal jaren snuister ik door deze forumberichten en reisverslagen zonder écht verbonden te zijn met jullie. Nu vond ik het tijd om me eindelijk een account aan te maken om zo mee te kunnen spreken op het forum.

Ik ben 21 jaar en student. Op m’n 17e wilde ik eindelijk eens de buitenwereld verkennen, en dat deed ik héél dicht bij huis. Omdat ik in Aalst woon, was ik steeds gefascineerd door de Dender, de rivier die door Aalst stroomt. In de zomer besloot ik deze stroomopwaarts te volgen tot het niet meer ging; van de monding (Dendermonde) tot de bron (Jurbise). Dat was, na de tweedaagse staptochten bij de jeugdbeweging, mijn eerste echte kennismaking met het maken van meerdaagse tochten. Overnachten deed ik in weides van boeren, na het gevraagd te hebben natuurlijk.

Sindsdien ben ik besmet door het wandelen en het ontdekken. De jaren nadien volgde ik enkele GR-routes, alleen. En met familie maakte ik dagtochten in het Zillertal, een 5-daagse huttentocht in de Grossvenedigergruppe, en de Tour des Muverans in Zwitserland. Vooral de tocht rond de Grossvenediger maakte een diepe indruk op mij: de hoogte, de stilte, het door mensen onaangetaste landschap..
    Vorig jaar volgde ik met een vriend de Stubaier Höhenweg. Helaas was het 5 dagen vol regen en dichte mist. Ondanks het gebrek aan uitzicht en de natte omstandigheden gaf ook die tocht veel voldoening, en het was zeker de moeite waard.
    Het zijn dus huttentochten waar ik nu heel veel van geniet. Maar het solo-rondtrekken trekt me ook nog steeds aan, hoewel ik mijn kampeermateriaal toch al 3 jaar niet meer gebruikt heb. En buiten België heb ik het solo nog niet aangedurfd.

Deze zomer ga ik terug met die vriend en leeftijdsgenoot een tocht maken, maar ik heb nog geen idee waar..