HOME FORUM Stel jezelf voor Bjorn aka Fire and Ice man :-)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Hallo allen,

Ga mezelf ook eens voorstellen want iemand maakte de opmerking dat ik dat nog niet gedaan had ­čÖé dus bij deze.

Ik ben van 79 en woon in het Antwerpse maar heb nogal een West Vlaams accent.

Ben van mijn prille 20 begonnen met trektochten, geen idee van waar die interesse kwam maar was voordien nooit op dergelijke wijze op vakantie geweest. Misschien heeft het te maken dat ik nogal een boompjes en beestjes kerel was die graag in de natuur zat.

Mijn echte eerste trektocht herinner ik mij nog goed, dat was de West Highland Way in Schotland wat voor mij een eyeopener was. Dit soort reizen wou ik absoluut nog meer doen.

Vrij snel na deze trip kreeg ik een job aangeboden bij As Adventure en mocht al direct campingverantwoordelijke zijn. In die tijd was het materiaal aanbod nog vrij techisch en was ik samen met een andere collega nogal een redelijke materiaal freak in die tijd. Waar is den tijd waarbij ik in volledig donspak, D schoenen, crampons, ijsbijlen, bivakmuts en skibril als een idioot de afdeling rondwandelde ­čÖé

Dus al heel wat uitleg geven rond materiaal in het verleden en ik merk dat dit kantje nog altijd in mij zit, ik geef mensen nog altijd heel graag info rond materiaal en durf op weekend al eens graag mijn tips  verkondigen.

Was op dat moment een droomjob, heel veel leuke klanten, collega’s die mij beste vrienden werden, veel bezig zijn met buitensport materiaal en de activiteiten volgenden vanzelf.

Ski├źn, Mountainbiken, kortere en langere trektochtjes in Europa, muur en outdoorklimmen, in een zotte bui zelfs een stage ijsklimmen gaan doen met een van mijn beste vrienden het kon niet op (buiten het geld dat altijd snel op was :-)).

Met die vrienden ook de beste trip van mijn leven gehad 5 weken door Patagonia, verschillende trektochten aan elkaar breinen. 1 trektocht was voor mij de mooiste en dat was Dientes de Navarino. Heel ver weg van de beschaving en voor alles op onszelf aangewezen.

Mijn favoriete soort trektocht, ver weg van alles.

Maar na een paar jaar komt een verhuis naar het Antwerpse, kindjes, verbouwingen en alles qua outdoor gaat voor meer dan 10 jaar de diepvries in.

Vorig jaar toevallig HA gevonden en dacht van dat moet ik toch nog eens doen dus mijzelf ingeschreven voor weekend in de Vogezen met Debbie als begeleiding.

Dat weekend was voor mij een kantelpunt omdat ik besefte dat ik buiten in de natuur zijn echt nodig heb als mens. En daarenboven was de groep super en kwam ik weer terecht in een groep gelijkgezinden en dat was al een lange tijd geleden.

Sindsdien een redelijk vaste klant van HA geworden (minstens 7 tal dingen meegedaan laatste jaar).

Vrij recent ook een sneeuwschoen tocht gedaan in de Queyras en mijn hart toch een stuk verloren aan winterse trektochten, geen verrassing want sneeuw kan van mij een blij mens maken en liever -10 graden dan +30. Dus op dat gebied wil ik nog veel doen en kan ik ook nog wel wat leren.

Ook besloten om mijn steentje bij te dragen aan HA dus mogelijks zien jullie mij nog op een van de activiteiten van HA in de toekomst of heb je mij al gezien.

Wat de nickname betreft, heb ik vrij recent gekregen van iemand tijdens een weekend.

Slaat vooral op 2 dingen waar ik nogal een passie voor heb, namelijk vuur maken en ijs eten :-).

Iedereen die ooit met mij mee was op weekend weet dat ik nogal een fervent vuurmaker ben en dan ook graag een vuurke stook. Maar dan wel met leave no trace hoog in het vaandel (vuur laat altijd sporen na maar je kan dit altijd tot een minimum beperken).

Och ja als laatste: naar het schijnt zou ik niet verlegen zitten om een scheve uitspraak of af en toe de lolbroek willen uithangen maar dat zijn allemaal leugens zeg ik u :-).

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Bjorn, een betere beschrijving zou ik zelf niet kunnen geven. Altijd een plezier om je mee te hebben. Welcome to the team!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.