HOME FORUM Materiaal en techniek Bivakzak

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

Ik ben een leek op het vlak van bivakzakken. Bij de omschakeling naar lighthiking hoort een bivakzak uiteraard in het lijstje thuis.

Wie kan er mij wat meer over vertellen? Wie heeft er met welke zakken goede ervaringen?
    MLD uiteraard topmateriaal tegen een topprijs.
    De bedoeling is op te slapen onder een tarp. Bivakzak dient dus bestand te zijn tegen vocht en mag ademend zijn om binnenin geen sauna te vormen.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

hmm,
    weinig animo om te reageren.
    Zoals je weet heb ik zelf geen gekochte bivakzak.
    Paar achtergronden bij sommige merken
    http://www.randonner-leger.org/wiki/doku.php?id=les_sursacs
    Ik ben blij dat ik een slaapzak met een centrale ritssluiting heb en de bivakzak ook zo heb gemaakt.
    Het grote voordeel van deze symmetrie is dat het in en uitstappen een stuk gemakkelijker is en dat je steeds links en rechts van de slaapzak een bescherming hebt als de bivakzak wordt open gelegd.
    De kans dat de ‘flap’ in de nattigheid komt te liggen is een stuk groter bij een rits op de zijkant
    Een bivakzak maken met een centrale rits en tegelijk een ge√Įntegreerd muggennet willen zal veel complexer zijn dan een sluiting op de zijkant.
    Probeer er een te pakken te krijgen met een stevige bodem anders ben je toch nog geneigd om een stuk folie mee te nemen om hem te beschermen en dan kom je misschien wel zwaarder uit terwijl je het risico hebt dat de bivakzak minder goed op zijn plaats blijft liggen als de ondergrond niet vlak is.
    Hopelijk voor jou dagen er een paar mensen op die hun eigen bivakzak willen bespreken.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048