HOME FORUM Materiaal en techniek Bivakzak

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Iemand die zicht heeft op de bivakzak van Cumulus? (zie http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-systems—-from-375-g/ultralight-bivi?gid=69&vid=1 )
    Is dat iets volwaardigs? Ik wil vooral vergelijken met de bivakzak van MLD.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

als ik goed begrijp heeft deze bivakzak
    geen ritssluiting.
    Daarom alleen al zou het niets voor mij zijn.
    Het in en uitstappen is volgens mij niet evident.
    Je zou eens na moeten meten of hij groot genoeg is voor de slaapzak die je wil gebruiken, inclusief de mat die mee naar binnen gaat.
    Zijn de zakken van MLD niet groter (winterslaapzak?)?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik vermoed dat je de bivakzak wil gebruiken om in te slapen onder een tarp. Het lijkt me alleszins enkel voor deze doeleinden geschikt, net als de bivakzakken van MLD overigens. Zelf heb ik de Superlight Bivy van MLD: http://www.mountainlaureldesigns.com/shop/product_info.php?products_id=30.

De bivakzakken van MLD hebben in mijn ogen drie voordelen t.o.v. deze van Cumulus: ze zijn inderdaad in diverse maten verkrijgbaar (zeker belangrijk als je een dikkere slaapmat gebruikt), er is een ritssluiting (en dat is nodig aangezien je matje en je slaapzak in de bivakzak schuift en je mogelijkheid moet hebben om de bivakzak wat open te laten indien nodig) en (3) je kan de bivakzakken van MLD volledig dichtritsen om je te beschermen van insecten (kies wel voor een hoofdeinde die volledig in gaasuitvoering is).

Bij deze bivakzak van Cumulus zie ik twee voordelen: het gewicht is lager dan die van MLD (maar dat ligt dan ook aan de uitvoering: geen rits, niet volledig dicht) en de veel lagere prijs.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.