HOME FORUM Materiaal en techniek Betaalproblemen Delorme: ben ik de enige?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 65

Dag allen,

De voorbije dagen ben ik een emailgevecht aan het leveren met de facturatiedienst van Delorme. Beiden van mijn Mastercards worden niet meer aanvaard. Atos Worldline, uitgever van de Mastercard en Visa in België kon me vertellen dat ze de betalingsverzoeken van Delorme zien binnenkomen maar dat deze geweigerd worden door hun systeem. Het betalingsverzoek van Delorme wordt er sinds kort gezien als potentieel gevaarlijk, met een automatisch weigering vanwege Atos Worldline. Mogelijks het gevolg van een gewijzigde aanrekeningswerkwijze vanwege Delorme.
    T.e.m. vorige maand geen enkel probleem: betalingen vanwege Delorme werden automatisch en zonder probleem aangerekend op de kredietkaart.

Ben ik (voorlopig) de enige? Mijn hypothese: als Atos Worldline het betalingsverzoek weigert voor mijn Mastercard, moet dit eigenlijk ook gebeuren voor alle andere Delorme-klanten die een Mastercard bezitten, uitgegeven door Atos Worldline (als ik me niet vergis heeft Atos Worldline het monopolie ter zake in België).

Voor de goede orde: voor andere betalingen uiteraard geen probleem. Het probleem stelt zich dus louter bij Delorme.
    Behoorlijk frustrerend. Mocht het een gsm-operator zijn geweest, was ik misschien gewoonweg overgestapt naar een andere operator.

Muchas gracias,

Wim

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Voorlopig heb ik geen problemen, ik betaal met VISA.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Delorme is onlangs overgenomen door Garmin, waar het misschien iets mee te maken heeft.

http://newsroom.garmin.com/press-release/corporate/garmin-signs-purchase-agreement-acquire-delorme

Ik kreeg ook een mail met wat uitleg rond extra taxen die betaald zouden moeten worden, maar eigenlijk maar diagonaal gelezen.

Momenteel staat mijn abonnement op non-actief tot in juli. Maar ik februari-maart heb ik geen problemen gehad, ook ik betaal met mastercard.

We zullen straks zien wat het wordt, wanneer ik terug activeer.

Hou ons op de hoogte van jou vervolg met dit probleem aub.

wim_depondt
    Deelnemer

Update:

– Zonet een allerlaatste betalingsherinnering gekregen. Overduidelijk automatisch, computergestuurd gegenereerd. Nochtans vroeg ik de facturatiedienst begin deze week om mijn betalingsproblematiek te escaleren (waarop ik geen antwoord ontving. Getuigt niet meteen van klantvriendelijkheid. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze zelf geen moeite ondernemen om überhaupt te onderzoeken of het probleem bij hen zou kunnen liggen). De ironie van het verhaal is dat ik dolgraag wil betalen. Zucht.

– Ik vulde zonet voor de zoveelste keer mijn kredietkaartgegevens opnieuw in, gevolgd door een betalingsopdracht op de Delorme-website. Helaas nog steeds geen succes. Voor de goede orde: beiden mijn kredietkaarten zijn volledig operationeel + voldoende fondsen beschikbaar.

wim_depondt
    Deelnemer

Wederom een update: gisteren ontving ik een email van de boekhoudafdeling van Delorme. Ze hebben de oorzaak in hun systeem vastgesteld (eindelijk) en de betaling is nu doorgegaan. Ze zijn uiteindelijk wel sportief geweest en er werd 14,95 USD aan gebruikskrediet toegekend als compensatie voor de ongemakken. Wim

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Goed om horen dat het opgelost is geraakt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.