HOME FORUM Materiaal en techniek Betaling DNT hutten Noorwegen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Hallo,

Over ongeveer een tien dagen vertrekken ik en Charlotte naar Noorwegen voor 2.5 week gaan te wandelen in Trollheimen en Dovrefjell.

Nu hebben we beide een lidmaatschap van DNT en ik heb een DNT sleutel toegestuurd gekregen. We nemen onze tarp mee en de hutten zijn dan ook alleen maar als het echt dagen slecht weer zou zijn om toch eens een nacht de spullen te kunnen laten drogen. Maar nu vroegen wij ons af wat het makkelijkste is om in de hutten te betalen. Je kan er namelijk cash of met visa betalen. Maar werkt dat betalen met visa goed want in ons geval weten we totaal niet hoeveel gebruik we zouden maken van de hutten. Dus cash vinden we wat zot precies.

Dus mijn vraag is: Werkt het betalen met visa goed en hoe gaat dit juist in zijn werking.

Gr,
    Kasper en Charlotte

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ik heb een paar ervaringen gehad met dat systeem en dat werkt verbazingwekkend goed.
    Alles draait rond wederzijds vertrouwen.
    Je pakt wat je nodig hebt en voor je vertrekt maak je de rekening.
    Je vult een briefje in met je bankgegevens en steekt dat in een brievenbus in de hut.
    Daarmee geef je een eenmalige machtiging
    om dat geld af te halen van je rekening.
    aanvulling: ik heb het over onbemande hutten.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Het kan wel soms een jaar duren vooraleer het van je visa- of mastercard gaat. Voor sommige zeer afgelegen hutten, hebben we pas zeer recent aftrek gehad van huttenbezoeken een jaar geleden 🙂

Kasper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Oké zo te horen lijkt me de visa dan de makkelijkste keuze om te gebruiken.
    Weten jullie toevallig ook of je op de bus kan betalen met visa. Ik weet dat het in IJsland nooit geen probleem was. Maar hoe dit in Noorwegen zit weet ik niet.

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

In de regionale bus vanuit Bodo hadden ze een apparaatje om je creditcard bij betaling draadloos te kunnen checken. En dat is nu al 5 jaar geleden. Ik denk dat de Noren ons op dit gebied ver voor zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.