HOME FORUM Wandelgebieden Beperkt ontsloten Alpenregio's

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Een misschien wat aparte vraag. Na vele huttentochten in het hooggebergte en bivaktochten in onder meer de Jura en de Vogezen overwegen we om deze zomer met de tent richting Alpen te trekken. Om de extra kilo’s ‘zinvol’ te maken, klinkt in ons groepje de voorkeur voor een gebied dat je haast autonoom mo├ęt verkennen – dus met weinig of geen bemande hutten. Wie kent mooie gebieden voor een meerdaagse tocht waar je voor de luxe van een bed en bereide maaltijden niet anders kan dan afdalen in de vallei?

Vincent
    Deelnemer
    Aantal berichten: 31

les ecrins

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Het vercors plateau is ook groot genoeg om een tijdje rond te dwalen. Misschien wel meer trafiek dan gewenst op de grote lijnen.

astycot
    Deelnemer

Bedankt voor deze eerste tips. De Vercors had ik over het hoofd gezien in mijn vraag, hoewel ik daar minder dan een jaar geleden heb rondgetrokken – een terechte aanrader. De Ecrins moet ik eens van meer nabij bekijken, want daarvan dacht ik net dat er aan hutten geen gebrek was.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Aan gebieden met (vrijwel) uitsluitend onbemande hutten geen gebrek zuidelijk in de Franse en Italiaanse Alpen:
    – Maritieme Alpen
    – Massif d’Allos
    – Massif des Monges
    – Devoluy
    – Zuidelijk deel van de Cottische Alpen
    – Westelijke rand van de Ecrins
    – Massif de Taillefer
    – Dios
    – Vercors
    – Chartreuse

Verder zijn er relatief weinig bemande hutten in de Zwitserse en Italiaanse alpenrand, maar die gebieden zijn misschien ook minder interessant voor een doorgaande trektocht.

Dat zal het zijn.

astycot
    Deelnemer

Een lijstje om te onthouden. Dank!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.