De 325’s zijn besteld.
Tijdens het weekend spendeerde ik een paar uur met liner/wollen sok aan één voet en liner/diepvrieszakje/wollen sok aan de andere voet. Op zich merkte ik geen temperatuurverschil, maar ik vermoed dat het daarvoor te warm was. Wel kon ik duidelijk het vocht zien wanneer ik het diepvrieszakje uiteindelijk uitdeed. Te bedenken dat een zelfde hoeveelheid ondertussen in de sokken aan de andere voet was verdwenen… Ook duidelijk was dat, wanneer ik het zakje uitdeed, die voet door de vochtige liner beduidend sneller afkoelde dan de andere. Iets om te onthouden.
Toch weer mooi hoe het lichaam werkt… Ik las in de artikels op BPL dat dit zelfregulerend is. Dat de voeten stoppen met zweten als ze merken dat het milieu te vochtig/warm wordt. Is dit ook jullie ervaring? Of blijft het zweet zich opbouwen in de VBL tot je uit je schoenen drijft?
Wat betreft het waterdicht maken van trailrunners, drukte ik me verkeerd uit. Is het mogelijk de GTX laag van een GTX trailrunner te onderhouden/herstellen zoals we dat bij jassen e.d. doen? En welke producten zou ik daar eventueel voor kunnen gebruiken?
Ik duim voor bergen sneeuw deze winter. Er valt nog veel te experimenteren…