HOME FORUM Wandelgebieden Ardennen hulp gezocht

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Beste,

Ik wil samen met een vriend van mij onze eerste hike gaan maken door de Ardennen.
    Voor onze eerste keer hebben wij de volgende route gevonden op deze website

http://www.bivakzone.be/viroinval-chimay.html

Heeft iemand ervaring met deze route, en of weet iemand leukere routes door de Ardennen?
    Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik door allen wegen en adviezen een beetje lost ben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, alvast heel erg bedankt!!!

mvg

Ray

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Ray, dat is een erg mooi gebied dat je zeker leuk zal vinden. Gewoon doen!

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190
    HikingDB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Voor een hele reeks luswandelingen in de ardennen…

http://www.hikingdb.com

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Dag Raymonds,

en ik heb hier nog een tip/ Het boekje ‘Trektochten in de Ardennen’ Twee en driedaagse wandeltochten in de Belgische en Luxemburgse Ardennen.
    Door Peter Smets en Luc West: Uitgave van Lannoo
    Met tocht vier (38 km over twee dagen heb ik ervaring) en met deeltjes van andere wandelingen.
    Ik gebruik dergelijke boekjes immers nogal eens om inspiratie op te doen, maar maak er dan mijn eigen tocht en versie van.
    Het boekje is weliswaar al uit van 1998 maar nog steeds bruikbaar, zeker als je een tentje meeneemt. ISBN 90 209 3344 2
    En, zoals sommigen al weten, ‘ De Gaumeroute / 6 à 7 dagen / in het uiterste zuiden van België en een stukje in Noord-Frankrijk vind ik een zalige en zeer rustige route/ overigens niet te zwaar, met heel veel ‘off route’.

Veel geluk

Ignace

raymonds
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Super bedankt voor de tips mensen, erg waardevol!!!

minus30
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Wij hebben deze enkele jaren geleden gedaan als materiaaltest en training.

Mooi omgeving met een route die we vooral lieten bepalen door geocaches langs de baan ipv officiële routes. Wel genoeg water meenemen. Wij hebben enkele keren moeten aanbellen om onze flessen aan te vullen.

Wat we ook al hebben gemerkt aan de bivakzones is dat je ze wel eens moet delen met lawaaierige feestkampeerders.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.