HOME FORUM Wandelgebieden Ardennen / hoge venen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Hallo iedereen ,

Ik ben nieuw op dit forum dus hierbij ook een korte voorstelling van mezelf. Mijn naam is Martijn en ik ben 24 jaar jong. Ik woon in Izegem samen met mijn vriendin. Naast muziek is mijn voornaamste hobby sport : lopen, zwemmen en wandelen.

Al van jonge leeftijd ben ik meer van het avontuurlijke type. Wandelervaring heb ik vroeger vooral opgedaan met mijn ouders in Tsjechië, slowakijke, Oostenrijk en Frankrijk waar we dagtochten deden in de bergen. Met mijn vriendin ben ik ook al in Slovenië en Kroatië geweest en eveneens in Frankrijk. De dagtochten zijn lang niet meer avontuurlijk genoeg voor mij en daarom wil ik nu gaan trekken.

Eerst had ik het idee om deze zomer een kanotocht te maken in het zuiden van Zweden. Toen ik echter ontdekte hoe mooi de natuur in Zweeds lapland is, besloot ik om nog verder te gaan en nu zal ik samen met mijn vriendin het eerste deel van de kungsleden wandelen tussen abisko en nikkaluokta. Vooral omdat dit deel van Zweden ook veel minder toeristisch is dan het zuiden , waar in de zomer zeer veel mensen op kanotocht gaan.

Omdat wij nog geen ervaring hebben met trekkings willen we eind mei gaan oefenen in de Ardennen/ hoge venen /Luxemburg of noord Frankrijk met tent en rugzak. Ik hou van een afwisselend landschap en zou per dag gemiddeld rond de 20 km willen wandelen. Heeft iemand tips voor mooie wandeltochten?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1010

Welkom Martijn,

Het kan er ook erg toeristisch aan toe gaan op de kungsleden. Deel een moet vermoedelijk het drukst belopen deel zijn. Padjelantaleden bv is een stuk stiller.

“Tips voor mooie wandeltochten” is een te brede vraag om op een forum te stellen. Filter ze de volgende keer wat beter. Omdat ervaring op te doen het belangrijkste doel is zou ik gewoon een van de reisverslagen gebruiken die zijn gepost of je gading zoeken op http://www.bivakzone.be/bivaktochten.html

Arvid
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

En dan is Ivo die andere referentie site van dezelfde persoon vergeten: trekkings.be

Alles wat je mogelijks zou willen weten over een meerdaagse trektocht in de Ardennen kan je er terug vinden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.