HOME FORUM Tussen pot en pint Anekdotes voor een boek over bergwandelen en trekking

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik ben op zoek naar sappige anekdotes van op tocht. Blunders, flops maar ook prachtmomenten en gelukjes zijn welkom. Uiteraard graag in een kort vlot tekstje met naam en leeftijd.

Dries
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

Anekdote over onvoorspelbaarheid van het weer in mijn reisverslag van onze Pyreneeëntocht vorige zomer.
    Had het verslag al op hiking.be gezet en vorige week ook naar Geert VS gemaild.
    Is dit voldoende?
    Of ben je echt op zoek naar korte stukjes tekst?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Het zal wachten zijn op een antwoord want debby zit momenteel nog een week in de Pyreneeën.
    Ik kan wel een stel blunders afleveren onder de rubriek “lachen met mezelf” als ik weer eens compleet fout zat met mijn plaatsbepaling en bv een ganse middag aan een meer zat te luieren om die avond een top poging te wagen tot ik mij realiseerde dat ik aan het verkeerde meer zat te wachten. Als ik er mijn verslagen op nalees zijn het vooral de wat langere tochten waar ik solo liep de tochten die bij mij de meeste indrukken hebben achtergelaten en waar er naast bizar gedrag (bv mijn conversaties met een blok kaas) een flink scala van “emotionele gewaarwordingen” de revue passeerden
    ….Een volle maan, een heldere nacht en de temperatuur werd flink naar beneden gedrukt.
    Het was te voelen op mijn dunne mat.
    Een groot deel van de nacht met open deur ‘geslapen’.
    Niet echt geslapen, maar ogen priemend door de nacht.
    Een caleidoscoop aan sensaties jagen door het lijf.
    Ik hou van deze momenten van eenzaamheid zonder me alleen te voelen….
    We spreken er elkaar nog wel eens over

Debbie
    Sleutelbeheerder

Alles is welkom. Neem als maatstaf 5 volle lijnen tekst, dat kunnen we makkelijk integreren als quote in de tekst. Het moet vooral illustreren waarover we schrijven (oriëntatie, alpiene gevaren, voeding, fysieke voorbereiding …). De combinatie omstandigheden en eigen beslissingen/gevoelens is interessant. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn nuttig. Het moet het boek gewoon wat minder droog maken en het menselijke aspect genoeg belichten.

Debbie
    Sleutelbeheerder

Wie zijn ervaringen liever niet op het gooit, mag ze ook mailen naar hikingadvisor@gmail.com. En op een regeltje meer of minder kijken we niet, zolang het maar geen half blad is. 😉

Dries
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

Vlot het wat?
    Nog inspiratie nodig?

BrMo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 24

Bijna bevroren een keer, op geweldadige wijze overvallen door een marmot, er zijn er nog wel een paar denk ik.

Nog nodig?

Debbie
    Sleutelbeheerder

We zitten inmiddels in de laatste fase van afwerking. Zaterdag bekijken we de anekdotes en zien we waar we ze kunnen inpassen. Ze moeten toch wat meerwaarde hebben. Stuur gerust nog door. Nadruk ligt op zomerse omstandigheden. Naar dat verhaal met die marmot ben ik wel curieus. 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.