HOME FORUM Materiaal en techniek Alternatieven voor NYLON??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hoi, ik ben Floris en kom net terug van een tripje  Budapest-Wenen-Salzburg-Luzern-Zürich.

Prachtige tijd gehad, en vooral Budapest, Wenen en Zürich zeker aan te raden. Wel één nadeel; mijn nylon hiking broek zou weleens de oorzaak kunnen zijn van een nare allergische reactie. Weet iemand of er alternatieven op de markt zijn?

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Er zijn zeker alternatieven! Ik gebruik bijvoorbeeld het liefst de G-1000 broeken van Fjällräven. Ik vond op de Nederlandse hiking site hier en hier een draadje over de ervaringen van hikers mbt broeken en materialen.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

G1000 is een combinatie van polyester en katoen, daar zit alleszins geen nylon in verwerkt. Dat kan al helpen, al is het altijd af te wachten want de volgende vragen zijn nog niet beantwoord (1) Zal je niet allergisch reageren op polyester? en (2) Is het echt wel een reactie op de aard van de vezel of eerder de kleurstof of nog iets anders? Meer info op deze website.

floris
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hey thx mensen, daar kan ik alvast mee vooruit!

Het is even de vraag of het idd niet de kleurstoffen zijn; heb zelf de indruk dat het nl vooral een reactie opleverde bij vocht (zweet/regen). Dat zou kunnen duiden op de kleurstoffen, die dan vrij kunnen komen. Heb verder polyester shirtjes gedragen, en daar heb ik totaal geen problemen mee, dus het blijft lastig. G1000 misschien maar eens proberen!

Nogmaals bedankt, top!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.