HOME FORUM Materiaal en techniek Alternatief voor merinowol?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 186

Odlo heeft ook shirts met een klein deel merinowol in.

Merinowol droogt inderdaad trager maar het duurt langer eer het helemaal doorweekt is en houdt je voornamelijk ook nog warm wanneer het nat is. Dit vind ik wel handig.

Dat het niet zo stevig is heb ik ook al gemerkt.
    Gewoon icebreaker of smartwool shirtjes opppikken wanneer het solden zijn 🙂 Doe ik elke keer.

Merino is ook een pak duurder dan synthetisch, al slaagt patagonia er met zijn capilene 4 wel volledig naast qua prijs -.-
    Gelukkig op bergfreunde aan 50%, een iets normalere prijs dan.

Ik was er van overtuigd dat ze het bij bergfreund hadden maar ik vind die nieuwe lijn van icebreaker niet terug. Ik was echt overtuigd dat ik op hun site over deze nieuwe lijn gelezen had nochtans.

Arne L.
    Bijdrager
    Aantal berichten: 134

DeamonAngel,

Heb je het op die mix nylon/merino (Cool-Lite) wanneer je ‘de nieuwe lijn van Icebreaker’ bedoelt?

Die is niet opgenomen in de wintercollectie, komt volgende zomer terug.

Is meteen ook de reden waarom die niet terug te vinden is op de site van Bergfreunde.

KleineReus
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

@philip
    Beter te veel dan te weinig keuze, maar het maakt het er niet gemakkelijker op natuurlijk! Van Woolpower had ik vooral ondergoed gezien, en na de jeuk had ik het wollen ondergoed al uit gedachten gebannen 😀

Na de tips in dit topic was ik toch té nieuwsgierig om tot januari te wachten en heb een Odlo Revolution Light gehaald. Zo goed als geen gejeuk en het ziet er nog hip uit ook. Hopelijk gaat het dan ook ineens langer mee!

Herinneren jullie je ongeveer hoe lang jullie merino t-shirts zijn meegegaan voor ze de geest gegeven hebben?

Arne L.
    Bijdrager
    Aantal berichten: 134

Het hangt er wat vanaf wat je bedoelt met de ‘geest te hebben gegeven’.

Ik heb verschillende (volledig merino) shirts met kleine gaatjes maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer bruikbaar zijn.

Mijn Icebreaker met een klein percentage nylon ziet er na een maand onafgebroken gebruik (met rugzak) nog zo goed als nieuw uit.

KleineReus
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Mijn Icebreaker met een klein percentage nylon ziet er na een maand onafgebroken gebruik (met rugzak) nog zo goed als nieuw uit.

Dat klinkt goed 😉 Natuurlijk zal eender welk textiel op den duur gebreken vertonen, maar zolang een kledingstuk op z’n minst een paar tochten overleeft kan ik er wel mee leven.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.